Nye teknologer til Netlife

Netlife ruster opp på teknologi med Leo Toneff fra Schibsted og Svale Fossåskaret fra Kartoteket.

200526 15 57 21 untitled Jonas Driveklepp
Svale til venstre og Leo til høyre. Foto: Jonas Driveklepp / Netlife

Leo (22) kommer fra jobben som utvikler i Schibsted, hvor han jobbet med systemer rundt annonsering for Schibsted sine sider (Aftenposten, VG, Finn, etc.).

– Jeg valgte Netlife fordi jeg synes det er spennende å jobbe med en stor variasjon av prosjekter og kunder. Det er noe jeg får hos Netlife, sier Leo Toneff.

Svale (43) kommer fra Kartoteket, et eget firma hvor han har jobbet med absolutt alt, men mest med frontend-utvikling og visualisering av data. Han har drevet for seg selv i rundt 20 år og nå går han inn i Netlife og får 80 nye kollegaer.

– Jeg har i mange år sett på Netlife som det mest solide, men minst pretensiøse firmaet i bransjen. Et firma som har levert substans foran glans, uten å være kjedelige. Og som tar web på ordentlig alvor, sier Svale Fossåskaret.

Lage bedre tjenester for kunder

I Netlife skal de begge jobbe for kunder som spenner fra veldedige organisasjoner til store etablerte virksomheter. Felles for dem er at de vil lage bedre tjenester for brukerne sine. Det blir alt fra digitale tjenester, apper og nettsider til kundereiser, strategier og identitet.

– Jeg gleder meg virkelig til å få bli en del av et kollegium som virker både veldig faglig sterkt og samtidig veldig sosialt raust; til å få jobbe med flinke folk og spesialister som sammen er sterke nok til å levere godt på store og spennende prosjekter, sier Svale.