Opudi vokser med erfaren pakningsdesigner

Nicolai Omre er ansatt som senior designer i utfordrerbyrået innen pakning og retail.

211014 Nicolai Omre OPUDI
Morten Horn og Nicolai Omre.

Opudi sier de ønsker å utfordre det etablerte, og har spesialisert seg på retailstrategi og pakningskonsept. byrået så dagens lys for to år siden, og har vokst ut fra søsterbyrået Notch, som utvikler og ivaretar merkevarer digitalt.

Nicolai Omre har mer enn 15 års erfaring med pakningsdesign fra byråer som Rethink, Foll og Strømme Throndsen Design.

– Tanken om to spesialistmiljøer som jobber tett trigget meg. Kombinasjonen er perfekt. Der Opudi utvikler konseptet og pakningsdesignet, tar Notch over når produktet er i butikk, med nettside, e-handelsløsning eller hjelp med sosiale medier, sier Omre.

– Drivkraften min ligger i å utvikle pakningskonsepter som evner å påvirke. Det får jeg gjøre her i Opudi. Det er et lite og veldig kompetent miljø, som har fokus på kategoriutvikling og effekt, fortsetter han.

Utfordrerposisjon

Opudi spesialiserer seg på den fysiske brukerreisen, detaljhandelsstrategi, merkeidentitet, kategoriutvikling og emballasjedesign.

– Vi tror på spesialistene og ikke generalistene. Derfor passer Nicolai perfekt inn her hos oss, sier daglig leder Morten Horn, som selv har 10 års erfaring fra kundesiden med ansvar for utfordrer-merkevarer som Synnøve Finden og Sørlandschips.

– Opudi utvikler også egne merkevarer. Dette gjør vi for å holde oss oppdatert på de utfordringen man møter fra et merkevareperspektiv. Den innsikten og erfaringen vi får som merkevareeier, styrker oss også som designbyrå, fortsetter Horn.

Nicolai Omre er godt i gang hos Opudi. I dag jobber han med kunder som REMA 1000, Netthandelsgruppen, Vak og Stange Gårdsprodukter.