Påfyll hos DDB

Nils Brenna er ansatt som strategisk leder og planner i DDB Oslo.



– Med Nils Brenna på plass har vi gjort en vesentlig forsterkning av vår strategiske kompetanse, sier administrerende direktør i DDB Oslo, Roald Ankerstad.

– God research og aktiv snusing i markedet bidro til at vi fikk slått kloa i Nils. Vi har lenge ønsket å styrke vår strategiske og innsiktsmessige kompetanse og har vært på jakt etter folk fra utsiden av reklamebyråmiljøet. Nils kommer til å jobbe tett inn mot vårt kreative miljø, sammen med våre rådgivere.

Nils Brenna er i dag analysesjef i VG og jobber med de redaksjonelle og kommersielle avdelingene. Tidligere har han jobbet i ni år i analyseavdelingen i NRK, inn mot ulike fagredaksjoner.

Brenna har hovedfag i statsvitenskap ved Universitetet i Oslo og gjennom sitt yrkes bakgrunn er han en mann som kan og vet mye om det norske folk, forteller Ankerstad.
– Kunnskap om folk flest, hva som preger og påvirker oss, våre vaner, holdninger og adferdsmønster, er essensen av hva vi trenger å vite for å utvikle effektiv kommunikasjon. Vi gleder oss over den kunnskapen som nå vi tilflyte oss og våre kunder gjennom ansettelsen av Nils.