Patchwork tredoblet på ett år

Den norske avdelingen av Patchwork utgjorde en trio sommeren 2015. Med to nylige ansettelser teller de nå ni.

78002 6b229 original
Account Manager Elvin Jamakosmanovic, Community Manager Marie Skjerve Carlsen og administrerende direktør Merethe Nyvold Johannessen. Foto © Patchwork

Patchwork er et byrå med kontorer i København, Oslo og Stockholm som har sosiale medier som hovedarena. Eniros Gule Sider, MARS og Bosch er tre av byråets nordiske kunder, mens de leverer lokalt til selskaper som Arcus, Lofoten, Dr.Oetker og TGI Fridays.

I løpet av det siste året har Patchwork tredoblet antall ansatte i sitt byrå i Norge, med Account Manager Elvin Jamakosmanovic (34) og Community Manager Marie Skjerve Carlsen (29) som de to sist ansatte.

Jamakosmanovic har bakgrunn fra markedsavdelingen i Statoil Fuel & Retail, der han arbeidet med selskapets interne og eksterne digitale kanaler. Han har også jobbet i Norges Røde Kors med prosjektledelse rettet mot sosiale investeringer fra næringslivet. Han har en Master i markedsføring og ledelse, etter studier ved BI og ESCP Europe.

Skjerve Carlsen har studert medievitenskap ved Høgskulen i Volda og Film og TV på Westerdals Oslo ACT. De siste fem årene har hun jobbet med casting, manus og regi på kommersielle tv-produksjoner, og som reporter i TV 2.

Med nyansettelsene teller Patchwork ni ansatte i Norge, totalt mer enn 50 i Norden, og kundegruppen består av mer eller mindre like deler lokale og nordiske kunder.

– Videoproduksjon tilpasset kampanjer og allways on-strategier i sosiale medier opptar størst andel av produksjonstiden, men Patchwork leverer også både video, foto og tekst til kundenes egne hjemmesider, og diverse andre digitale og sosiale medier. Arbeid med PR og influencers ligger også tett opptil aktiveringen vi gjør for våre kunder, og er derfor ofte en naturlig del av byråets leveranse, forklarer administrerende direktør Merethe Nyvold Johannessen, som åpnet det norske kontoret på Lilleborg i Oslo i januar 2015.