Prisvinnende designere til TRY Design

Sunniva Grolid og Thor Erik Ramleth begynner i TRY-husets tjenesteområde for strategisk design og branding.

Thor og Sunniva KF
To senior brand designere til TRY: Thor Erik Ramleth og Sunniva Grolid.

TRY Design fortsetter å vokse med å ansette to erfarne designere. De to foreløpig siste tilskuddene gjør at det snaut halvannet år gamle designmiljøet nå teller 10 medarbeidere.

– Med Sunniva og Thor topper vi laget med to senior brand designere som har bred erfaring fra ulike designdisipliner og som kan vise til prisvinnende jobber som har høstet mye oppmerksomhet både i Norge og internasjonalt. Jeg er utrolig stolt over at Sunniva og Thor har valgt å komme til oss, sier Tonje Jæger, leder for TRY Design.

Thor Ramleth har tidligere jobbet i Mediafront og SDG, og kommer til TRY Design fra stillingen som senior designer i Creuna (nå Knowit). Han beskriver det som et enkelt valg å flytte inn i TRY-huset.

– Det er imponerende hvordan denne gjengen i løpet av kort tid har klart å markere seg i bransjen. Mange byråer jobber med brand-design, men få har TRY Design sitt potensial til å forene krefter med resten av TRY-huset for å virkelig få merkevaren ut i live. Mulighetene som ligger i å jobbe på tvers av fagfelt og med noen av Norges mest spennende kunder er det som tiltrekker meg. Merittene til TRY taler for seg, man ønsker jo også å måle krefter med de beste på et personlig plan, sier Ramleth.

Sunniva Grolid kommer til TRY Design fra jobben som brand designer og tekstforfatter i Scandinavian Design Group.

– TRY er et hus som rommer for alt som skal til for å skape historiske merkevarer, og å få jobbe i TRY Design er et tilbud man sier ja til. Med en kombinasjon av skikkelig fine folk, spennende kundeportefølje og en rik og omfattende kompetanse på hele huset, ser jeg fram til hva vi sammen skal utrette i årene som kommer, sier Grolid.