Rådgiver til Bureau, som dermed setter ansattrekord

Med Ola Nielsen på plass som kreativ rådgiver og partner, teller det kreative konsulentselskapet nå fire ansatte.

Bureaubilde
Fra venstre: Bureau-sjef Lise Schelvan med ny kreativ rådgiver og partner Ola Nielsen og gründerne Maja Folgerø og Snorre Martinsen. Foto: Bureau

Ola Nielsen melder overgang fra WAL, der han de siste 2.5 årene har jobbet med kunder som Coop, Motkraft og Mitsubishi Electric.

– Vi kjente ikke Ola fra før, men han imponerte oss stort fra første øyeblikk, sier daglig leder i Bureau, Lise Schelvan.

– Vi søkte ganske bredt etter en ny kreativ rådgiver, men underveis ble det tydelig at en som Ola var nettopp det vi trengte. Ikke bare er han en prisvinnende kreatør og tekstforfatter, men hans interesse for teknologi, og hvordan det påvirker samfunnet, tilfører oss noe nytt og veldig relevant. Dette vil definitivt komme kundene våre til gode, og gjøre at vi differensierer oss enda tydeligere fra mer klassiske reklamebyråer.

Enige om hva som er bra

Ola Nielsen startet 1. mars, og har etter en drøy uke allerede rukket å vinne en pitch, finne nye Bureau-kontorer og jobbe med kunder som Kron og Jernia. Han går også inn som partner i selskapet.

– Jeg kjente at jeg tror på menneskene og på tidspunktet. At jeg kunne være med å bygge på noe som allerede har fin fart og moment, forteller han.

Etter 11 år som kreatør, var det på tide å justere fokus.

– Når jeg ser tilbake har jeg intuitivt glidd mot en mer rådgivende rolle. Jeg har kanskje en litt annen knowhow enn resten av byrået, etter svære prosjekter for Norges Bank og Stortinget. Samtidig er vi like nok til at vi deler referanser og enige om hva som er bra. Da har vi jo noe å strekke oss etter sammen.

Ifølge gründerne har Ola en profil som passer perfekt inn i Bureau-modellen.

– Vi lager fortsatt kreative uttak, men før vi kommer dit stiller vi nok flere spørsmål enn mange andre. En utydelig merkevare er det vanskelig å redde med kommunikasjon, så når det trengs er vi gjerne med og legger strategien, utdyper Snorre Martinsen.

– Olas hode har kløkt nok til å tenke de lange strategiske tankene – og teft nok til å treffe på de mer umiddelbare idéene. Sammen skal vi dytte både kunder og verden i riktig retning!