Samler ressursene til ett content-rike

Amedia Innholdsbyrå utvider staben med hele seks innholdsprodusenter i Nord-Norge, og dekker nå hele Norge fra Agder i sør til Finnmark i nord.

Aibutvider
Fra venstre: Sara Narvhus Oksdøl, Danny J. Pellicer, Kristine Solberg, Kristoffer Lorentzen, Odd-Marcus Grøtte Pedersen, Hallvar Agersborg, Eivind Biering-Strand og Randi Melinda Urskog. Foto: Amedia Innholdsbyrå

– Nå blir vi enda bedre rustet til å skape relevant og engasjerende lokaltilpasset innhold. Det har hele tiden vært vår fremste superkraft, og nå får vi enda større muskler, sier Sara Narvhus Oksdøl, daglig leder i Amedia Innholdsbyrå.

Amedia Innholdsbyrå har ikke hatt egne innholdsprodusenter nord for Trondheim tidligere, men har samarbeidet med de ulike avishusenes innholdsressurser. Nå får Amedia Innholdsbyrå egne innholdsprodusenter i Tromsø, Lofoten, Helgeland og Finnmark.

– Vi er kjempegira på å bli en del av Amedia Innholdsbyrå, og ser frem til å være med i et stort nettverk med masse god og variert kompetanse, sier Hallvar Agersborg, kreativ leder for AIB i Nord-Norge.

Agersborg er en av tre kommersielle innholdsprodusenter i Tromsø. Bladet Nordlys, regionavisa i Tromsø, var en pionér innenfor innholdsmarkedsføring da de startet opp allerede i 2014.

– Vi er stolte av det vi har fått til i nord og tror at vi er et friskt og verdifullt tilskudd til byrået. For oss blir det spennende å få muligheten til å jobbe med flere store kunder og nasjonale kampanjer, legger Agersborg til.

– Endelig blir vi ett content-rike

Danny J. Pellicer, kommersiell innholdssjef i Amedia Innholdsbyrå, blir ansvarlig for Amedias innholdsmarkedsføring i Nordland, Troms og Finnmark. Pellicer har bodd i Nord-Norge i over 30 år, kjenner landsdelen godt, og var ansvarlig da Bladet Nordlys startet contentsatsingen sin i 2014.

– Endelig blir vi ett content-rike i Amedia. Produsentene vi får ombord nå, har en veldig god og bred kompetanse på alt fra tekst og foto til design og high end-video. I tillegg kjenner de sine regioner som sin egen bukselomme. Bedre utgangspunkt for å fortelle lokale historier i verdensklasse finnes ikke, sier Danny J. Pellicer.

Innholdsmarkedsføring er et satsingsområde for Amedia i 2023. Utvidelsen fra 12 til 18 innholdsprodusenter betyr et sterkere fagmiljø, tettere samarbeid og bedre utnyttelse av Amedias ressurser innenfor data og analyse.