SDG får innovasjonssjef fra Posten

Anne Marie Brady er ansatt som Head of Service Innovation i Scandinavian Design Group.

72544 77666 original
Jannicke Øiaas og Anne Marie Brady. Foto © SDG

Anne Marie Brady leder et fagområde mange oppdragsgivere anser som stadig viktigere, ifølge SDG: koblingen mellom merkevare, kundeopplevelse og tjenestedesign. Det handler om å levere gode opplevelser, via alle kontaktpunkter og gjennom hele kundereisen, for å skape økt verdi både internt og eksternt.

Brady kommer fra jobben som direktør for kundeopplevelser i Posten og Bring, hvor hun også i en tidligere fase ledet arbeidet med utvikling og lansering av ny merkevarestrategi, navn og visuell identitet. Hun har også vært sentral i forsknings-prosjektet Customer Care 2015, som er en del av det arbeidet som gjøres innen for Center for Service Innovation.

– Vi er utrolig glade for å styrke laget med Anne Marie for å kunne bidra til at kundene våre lykkes enda bedre med sin vekst gjennom tjenesteutvikling og innovasjon, sier administrerende direktør Jannicke Øiaas i SDG.

– Ansettelsen viser at vi mener alvor i videreutviklingen av fagområdet tjenestedesign og innovasjon. Anne Marie vil inngå i min ledergruppe og ha som hovedoppgave å utforme og lede fagområdet på tvers av kanaler, samtidig som hun også vil jobbe som rådgiver og kundeansvarlig for en del av våre kunder.

Ikke isolert prosess

Brady har også lang erfaring fra retail blant annet gjennom rollen som konserndirektør kommunikasjon, marked og innovasjon i Umoe Restaurant Group og som Markedsdirektør i ICA og Rimi. I Umoe var hun blant annet sentral i etableringen av Starbucks på det nordiske markedet.

– Jeg er utrolig glad og stolt av å være en del av et så profesjonelt miljø som SDG representerer. Mange store selskaper står ovenfor radikale endringsprosesser for å levere på kravet til innovasjon, først og fremst gjennom å utvikle nye digitale tjenester som svarer på kundenes ønske om enkle og effektive løsninger. For å lykkes med dette i et langsiktig perspektiv er det helt sentralt at utviklingen skjer med utgangspunkt i selskapets merkevarestrategi, og ikke som en isolert prosess. Til syvende og sist er det selskaper som evner å ta en tydelig posisjon og utvikle tjenester som gjør hverdagen enklere, som vinner kampen om kunden, sier Brady.