Shortcut med nye muskler på reklamelaget

Nordisk Film Shortcut Oslo styrker reklameavdelingen og henter to ansatte fra Uhørt og Einarfilm. I tillegg går en av Shortcuts produsenter inn i en ny rolle i byrået.

Shortcutoslo
Fra venstre: Maren Nordgård, Svein-Ketil Bjøntegård og Mari Jørgensen. Foto: Shortcut

– Reklameavdelingen er godt rigget for et marked som stadig er i endring, og velprodusert film går ikke av moten. På tross av et markedet i endring har vi stor tro på behovet for spesialkompetansen vi tilbyr, sier CEO Ida Fiskerud.

Nordisk Film Shortcut Oslo har etablert seg som et ledende Skandinavisk etterarbeidshus med 32 fast ansatte som fordeler seg over tre avdelinger med spillefilm, TV-drama og reklame.

Lyddesigner fra Uhørt

Svein-Ketil Bjøntegård har de siste ni årene jobbet som lyddesigner hos Uhørt. Han har bred erfaring som lyddesigner, og har jobbet med alt i fra spillefilm, TV-serier og dokumentarfilm, til dataspill og reklame. Han har blant annet vært nominert til Amanda for spillefilmen «Disco», og Golden Reel Award for arbeidet med spillet «Battlefield V».

– Jeg startet min karriere hos Shortcut Oslo, derfor er det veldig gøy å være tilbake igjen, nå med mange erfaringer rikere. Shortcut Oslo har vokst enormt siden sist, og dette er en fantastisk mulighet for meg å vokse videre sammen med de. Jeg gleder meg til å jobbe sammen med alle de dyktige folkene på huset, og med både nye og kjente kunder, sier Svein-Ketil.

– Jeg har fulgt med på Svein-Ketil sin karriere siden han forlot oss i 2013, og ingen hemmelighet at han stod øverst på ønskelisten. Svein er en utrolig dyktig og allsidig lyddesigner, og jeg er svært glad for at han nå er en del av teamet igjen, sier Ida.

Lang erfaring fra film- og tv-produksjon

Mari Jørgensen har jobbet hos Einar Film de siste ni årene. Hos Einar Film har hun håndtert ulike prosjekter og med dette fått bred erfaring fra reklame, spillefilm, kortfilm, musikkvideo og TV-serier.

– Jeg er så takknemlig for alle opplevelser og for alt Einar og Willy har lært meg. Nå er jeg klar for nye utfordringere hos Shortcut som post-produsent. Jeg har vært litt på besøk hos Shortcut gjennom årene og alltid likt meg her. Folka er flinke, det er et hyggelig sted å være og de jobber med de beste i bransjen, sier Mari.

– Mari er positiv, løsningsorientert og en god match på reklameavdelingen. Erfaringen hun tar med seg fra produksjon inn i sin rolle som post-produsent vil være berikende, og hun vil være en god støttespiller for våre kunder, sier Ida.

Skal lede reklameavdelingen

Maren Nordgård vil også tre inn i ny rolle som Head of Commercial.

– Maren har utmerket seg i rollen som produsent de siste årene og hun var et naturlig valg ved ønske om ny leder for reklameavdelingen. Hun er fremoverlent og godt kjent med hva det kreves for å oppnå best resultat, sier Ida.

– Jeg gleder meg mye og ser frem til nye arbeidsoppgaver og mer ansvar, kombinert med produsent-rollen. Shortcut er et fantastisk sted å være, med utrolig flinke og fine kollegaer og ikke minst bra og dyktige kunder. Vi skal fortsette å være best i klassen, og vi gleder oss til mange gode samarbeid med både kjente og kjære, og nye fjes i 2023, sier Maren Nordgård.