Smeh henter ettertraktet kreatørteam

Hauk Brochmann og Frederik Feiler ble i fjor kåret til Årets studenter og gjorde rent bord i Gullkalven. Nå er de ansatt som kreatører i Smeh. Byrået nå teller sju personer.

Sju pers
Bak: Hauk Brochmann, Frederik Feiler, Aleksander Hetland, Torstein Skogedal og Thomas Eltvik. Foran: Marte Sønsterud og Vilje Mohn. Foto: Smeh

– Vi har som mål å ansette de aller flinkeste folka i alle stillinger, og vi er sikre på at vi har fått tak i sannsynligvis det beste unge teamet i Norge med Hauk og Frederik. De har imponert oss med strategisk forståelse og kreative ideer som går langt utover hva deres erfaring skulle tilsi, forteller byråleder i Smeh, Aleksander Hetland.

En runde i NoA-systemet

Teamet kommer fra Anorak og NoA-systemet der de i fjor høst fikk muligheten til å jobbe i Åkestam Holst i Stockholm, &Co i København og Bob the Robot i Helsinki.

– Først og fremst vil vi gi en stor takk til Anorak og NoA som ga oss muligheten til å jobbe i noen av de beste byråene i verden. Det har gitt oss erfaringer og nye perspektiver som vi tar med oss videre til Smeh.

– Smeh må jo være en av de mest spennende byråoppstartene på lenge – en reise vi ikke kunne gå glipp av. Vi forstod raskt at dette var en gjeng vi matchet godt med og vi er helt enige om hva som skal til for å lage god kommunikasjon. Det er dessuten digg å komme til et sted der vi får ha stor involvering i både prosessen og utviklingen til byrået. Det krever jo mer av oss, men kjennes veldig bra. Etter å ha fått testet samarbeidet med resten av gjengen er vi sikre på at vi har tatt riktig valg, sier Hauk og Frederik.

Tapte mot TRY

Det nye teamet tok del i den mye omtalte REMA 1000-pitchen som Smeh tapte på målstreken mot TRY, men er allerede i gang med flere briefer i Smeh. Byrået som ble startet i fjor høst har kunder som Hennig-Olsen, Forsvarsdepartementet, Orkla, Sætre og Stine Sofies Stiftelse på kundelista.

– Vi vet det var flere byråer som hadde lyst til å ansette disse gutta, så at de velger Smeh forteller oss at vårt tankesett ikke bare er attraktivt for kunder, men også de aller flinkeste folka i bransjen, avslutter Aleksander Hetland.