Storebrands reklamesjef blir strateg i Brunch

Linn Johnsson går fra stillingen som reklameansvarlig i Storebrand og blir strategisk rådgiver i Brunch.

DSC07988
Fra venstre: Markus Johansson, Simen Braathen og Linn Johnsson. Foto: BRUNCH Oslo

Med Linn Johnsson til bords, teller utfordrerbyrået Brunch Oslo ni hoder. Hun vil styrke byrået på strategi og innsikt.

– Det var umiddelbar kjemi, og det fine folk jeg får lov å jobbe med. I Brunch er det også enormt stor potensial å bygge videre på, og det er ett privilegie å få lov å være med på dette nå som man utvider tilbudet til strategi, forteller hun.

Linn har også tidligere vært planner og partner i Kitchen, og har 12 års erfaring i bransjen. Nå sist fra andre siden av bordet. Det er teksforfatter og daglig leder Markus Johansson særs fonøyd med.

– Vi har lett en stund etter denne stillingen. Vi ønsket ikke den klassisk reklameselgeren, men noen som kunne styrke det kreative produktet vårt med innsikt og strategi. Her vil vi påstå at Linn er et varp. At hun også har vært på annonsørsiden de siste årene tror vi er gull verdt for kundene våre. Nå kan man komme til dekka bord hos Brunch.

Brunch jobber i dag med kunder som Orkla, Red Bull, Otto fra Bertel O. Steen, Homely og Sosialistisk Venstreparti.