Storinnrykk hos Knowit Experience

I løpet av høsten har Oslo-kontoret til kundeopplevelsesbyrået Knowit Experience styrket staben med hele 32 nye medarbeidere.

Daglig leder i knowit experience oslo Amund Brandsrud Foto Knowit
Daglig leder Amund Brandsrud. Foto: Knowit Experience
Torgeir Hjeltland profil
Torgeir Hjeltland er ny lead designer. Foto: Knowit Experience
Andrea Roald
Andrea Roald skal bistå kunder med innovasjonsprosesser og forretningsutvikling. Foto: Knowit Experience
Espen Oddvik profil
Espen Oddvik er digitalrådgiver og ekspert på strategisk kundeopplevelse. Foto: Knowit Experience

– Vår oppdragsmengde har økt betraktelig gjennom pandemien og etterspørselen etter våre tjenester har fortsatt å øke etter sommeren. Derfor har vi også hatt et økt behov for flere dyktige fagfolk, og jeg er svært fornøyd med at vi har lykkes med å rekruttere så mange spennende profiler og unge talenter, sier daglig leder i Knowit Experience Oslo, Amund Brandsrud.

Siden mai 2021 har over 40 nye fagfolk gått inn over dørstokken hos Knowit Experience Oslo. Både designere, teknologer, strategiske rådgivere, analytikere og prosjektledere er blant de nyansatte.

En av rådgiverne som er hentet inn er Espen Oddvik, som er digitalrådgiver og ekspert på strategisk kundeopplevelse. Oddvik kom fra stillingen som Head of Customer Experience i Telia Norge, og har erfaring fra blant andre Making Waves, Tarantell og Telenor.

Torgeir Hjetland er ny lead designer i Knowit Experience. Han har erfaring fra Schjærven som leder for designavdelingen, Work in Progress, Making Waves, Uniform og Enzo Finger, samt mastergrad i Digital Management fra Hyper Island.

Kundeopplevelsesbyrået styrker også sin rådgiverkapasitet med flere sterke profiler. Blant dem er Andrea Roald som kommer fra stillingen som business designer og prosjektleder i Postens innovasjons- og utviklingsenhet. Hos Knowit Experience vil hun som business designer bistå kunder med innovasjonsprosesser og forretningsutvikling.

Nytt kull av talenter

Det har vært rekordmange søkere til Knowit Experience sitt talentprogram 2021-22.

– Ikke bare antallet søkere vært enorm i år, men det faglige nivået blant søkerne har vært overveldende høyt, sier Brandsrud.

Årets talentkull består av 16 unge fagfolk i en miks av designere, teknologer og strateger. Etter en myk start i august med fadder- og mentorordning, og sosiale sammenkomster er de nå i full gang med kundeprosjekter. Og Brandsrud er ikke i tvil om at investeringen i et talentprogram er lønnsom.

– Hensikten med talentprogrammet er å tilby nyutdannede et skreddersydd utviklings- og læringsløp i kombinasjon med fast stilling fra første dag. Slik får de en bred introduksjon til arbeidslivet de ellers ville gått glipp av ved en mer ordinær oppstart sin første jobb. Samtidig ser vi at talentene tilfører oss som selskap og våre kunder uvurderlig verdi gjennom nye perspektiver og evnen til å utfordre eksisterende praksis med nye teorier og kunnskap.

Deltakerne på årets talentprogram i Knowit Experience er:

  • Ahmad Bilal Aslam, utvikler fra Universitetet i Østfold
  • Anas Dyab, utvikler fra Oslomet
  • An-Tim Nguyen, designer fra Høyskolen Kristiania og Universitetet i Lisboa
  • Eirik Kvistad, utvikler fra NTNU
  • Håvard Bengtson, utvikler fra Universitetet i Tromsø
  • Ida Solvig, interaksjonsdesigner fra Universitet i Bergen
  • Jon Rafoss, utvikler fra Oslomet
  • Kimia Abtahi, utvikler fra NTNU
  • Kristine Hoff, interaksjonsdesigner fra University of New South Wales, Sidney
  • Mats Grøsvik, utvikler fra Oslomet
  • Nora Brask, utvikler fra NTNU
  • Phillip Høili, strateg fra universitetet i Bergen
  • Phylis Boateng, designer fra Høyskolen Kristiania og Kingston University i London
  • Regine Lorgen, strateg fra Copenhagen Business School
  • Siv Årsand, interaksjonsdesigner fra Universitetet i Oslo
  • Xander Arntzenius, grafisk designer fra Det Tekniske Universitetet i Delft og Leiden Universitet