Styrker staben i MK Social

MK Norway Reklamebyrå utvider sin satsning på digitale medier gjennom #MK Social. Nå har selskapet ansatt Linn Gjerstad som community manager.

51566 4260c original
Nyansatt Community Manager Linn Gjerstad og Digital Director Heidi Sperre-Flesland i MK Norway. Foto: MK

– MK Social har fått en flying start. Vi har fått veldig god respons både hos eksisterende og nye kunder på vår satsning på sosiale medier. Med god vekst er vi veldig glade for å ha fått Linn Gjerstad på laget, som både har en flott bakgrunn som kulturjournalist, vaktsjef og frontsjef fra mediebransjen, sier Heidi Sperre-Flesland, Digital Director i MK Norway.

MK Social er en del av MK Norways leveranser innen merkevarebygging, og selskapet har nå tatt mer kontroll over livet til kampanjer og merkevarene. Dette gjøres gjennom å tilby digitale strategier, intern opplæring av ansatte og ren drifting av sosiale medier gjennom hverdager og kampanjer.

– MK Norway er et veldig spennende selskap. De tenker moderne og nytt omkring hvordan reklamebyråer skal jobbe overfor merkevarer, og jeg tror satsning på MK Social er en fulltreffer. Jeg sitter i programkomiteen i Nordiske mediedager, der mye handler om den enorme digitale omveltningen vi står overfor nå. Jeg synes MK Norway har riktig kurs i den nye hverdagen, sier Linn Gjerstad.

Reklamebransjen endres

– Det er mange om beinet i reklamebransjen, og konkurransen fra både PR-byråer, digitale byråer og andre selskaper er stor. Men uansett byrå er det historiene og evnen til skape og formidle disse som er det avgjørende. Linn Gjerstads bakgrunn som kulturjournalist og kreativ frontperson fra medieverdenen vil være en viktig ressurs for oss i MK Norway, avslutter Heidi Sperre-Flesland.

Gjerstad har utdannelse i medievitenskap og har jobbet flere år som kulturjournalist. Hun har også jobbet som vaktsjef og kommer nå sist fra stillingen som frontsjef i BA.no. Hun har også vært med i programkomiteen i Nordiske mediedager siden 2013.