Tidligere PHD-topp inn i ledelsen i teknologiselskapet DAYTWO

Marie-Louise Alvær skal styrke lederteamet i DAYTWO, hvor hun skal fremme merkevareutvikling og innovasjon.

DAYTWO partnere
Fra venstre bak, rådgiver Mikael Børter Eriksson, kreativ leder Mathias Friis, daglig leder Børge Vike Sandengen, foran fra venstre, leder for teknologi Paolo Paes, kommersiell leder Marie-Louise Alvær og konseptutvikler og designer Christian Aune.

Teknologiselskapet DAYTWO får Marie-Louise Alvær, tidligere administrerende direktør i mediebyrået PHD, inn i selskapets lederteam. Alvær bringer med seg omfattende erfaring fra medie- og kommunikasjonsbransjen, og skal ifølge en pressemelding fokusere på å utvide DAYTWOs rekkevidde innenfor merkevareutvikling og innovasjonsstrategier.

Det oslobaserte byrået, som jobber i krysningen design, teknologi, ledes av Børge Sandengen, som forklarer betydningen av nyansettelsen:

– Med Marie-Louise på laget får vi verdifull kommersiell og strategisk kompetanse. Hennes lederegenskaper og markedsinnsikt gjør oss bedre rustet til å identifisere og realisere vekstmuligheter for våre kunder, og bidrar ytterligere til å styrke vår posisjon som en innovasjonspartner, sier Sandengen.

– Nærmere kjernen

Alvær har de siste syv årene jobbet strategisk med noen av Norges største merkevarer som leder av mediebyrået PHD.

– Jeg har lenge hatt lyst til å jobbe med problemstillinger nærmere kjernen av kunders virksomhet. I dag går merkevarebygging, brukeropplevelse, produkt- og tjenesteutvikling hånd i hånd, og innovasjon må være en del av de daglige diskusjonene i en bedrift, sier Alvær.

– Kreativitet og teknologi er de to viktigste faktorene for aktører som ønsker å skape konkurransefortrinn og differensiere seg i et stadig mer krevende marked.

– Teknologi som en viktig komponent i en merkevares tilstedeværelse er nettopp det DAYTWO er tuftet på. Med Marie-Louise på laget kan vi nå tilby en enda mer allsidig kompetanse for å hjelpe merkevarer å lykkes med innovasjon og vekst, avslutter Sandengen.