Til Palmesus fra Red DentsuX

Ole Tobias Mehn-Andersen ankom Palmesus med sekken full av mediestrategisk erfaring fra store merkevarer, og ikke minst en toppidrettslig innstilling til resultatskaping og teamjobbing.

Palmesus Ole Tobias Ketil Aris
Foran huset Palmesus-NOSLEEPTILLBROOKLYN, Ole Tobias Mehn-Andersen omringet av henholdsvis Ketil Børstein-Stensrud og Aris Theophilakis. Foto: Rune Eilertsen

Palmesus er ikke bare Skandinavias største strandfest, det er også et ung-produkt der rundt 60.000 25,9 åringer fysisk møter merker som Coverbrands, Gjensidige, Budweiser, Samsung, Cupra og Nordea med flere. Det har gitt miljøet med base i Kristiansand mulighet til å bygge opp tverrfaglig kompetanse på tvers av event-aktivasjon, digital markedsføring, design, film, motion, men også merkevarestrategi, mediestrategi, sosiale medier og reklame gjennom byrået NOSLEEPTILLBROOKLYN.

Når Palmesus nå ansetter spisskompetanse innen digital kommunikasjon og performance, er det for ytterligere å øke kvaliteten på sine digitale leveranser, og samtidig øke merkestyrken i Palmesus som merkevare.

– Et proft og energisk smilefjes

– Med flere, og ikke minst større, prosjekter for våre partnere, var det befriende å finne et proft og energisk smilefjes i Ole Tobias. Han vil bli viktig i vår helhetlige tilnærming og daglige jobbing på leveransene i partnerskapene våre, sier kommersiell direktør i Palmesus, Ketil Børstein Stensrud. – At han i tillegg både har spilt fotball og vært trener på øverste nivå, gir han et fokus og en disiplin vi setter pris på, sier Stensrud.

Ole Tobias Mehn-Andersen kommer sist fra RED DentsuX der han i 2,5 år var digital medierådgiver på en rekke større norske og internasjonale merkevarer.


– Jeg liker tverrfaglighet og det er det rikelig av her. Strategisk og taktisk bruk av riktig kommunikasjon i riktig kanal for å nå tydelige målsettinger er noe jeg drives av, det kan kanskje komme av min idrettsbakgrunn. Uansett, i Palmesus er vi et team som daglig må være både kreative og superdisiplinerte, og det var en mulighet jeg selvfølgelig ikke kunne si nei til. Når det suser i palmen, da kommer du bare løpende. De fleste tenker på Palmesus som to dager på stranden, men alle som er involvert vet at det er en helårs mediekanal med unik reach langt langt over de som kommer hit, sier Mehn-Andersen.

– Helt unike sammen

Faglig leder i byrået, og styremedlem i Palmesus, Aris Theophilakis sier at flere spesialister nå finner veien til det spesielle miljøet.

– Som hus jobber Palmesus og NOSLEEPTILLBROOKLYN sømløst på en økende mengde av prosjekter, og det er særlig rundt ung-strategiene vi er helt unike sammen. Men selv der vi har omsetning hver for oss, bruker vi ofte hverandre som utfyllende eksperter, sier Theophilakis.

Mehn-Andersen sier at digital oppmerksomhet har vært hans spesialitet og det fremdeles kommer til å være hans hovedfokus, både på vegne av huset og kundene.

– Vi er en markedsleder som skal hjelpe andre å enten bli eller forbli markedsledere, så enkel er briefen min, avslutter Mehn-Andersen.