To allsidige desigere til AntiDiffer: – Vi ser mangfoldighet som en styrke

Ifølge AntiDiffer så bygger de fremtidens byrå, hvor flere fagområder smelter sammen, menneskene står i sentrum, og hvor entreprenørskap og evnen til å levere det virksomheter, samfunnet og folk flest har behov for står helt sentralt. Nå har de signert både Aron Lindegård og Caspar Ramstad Heide.

Image001
Øverst til venstre: De to partnerne Ben Christensen og Ann-Kristin Hansen i AntiDiffer. Nederst fra venstre: Nyansatte Caspar Ramstad Heide og Aron Lindegård. Foto: Sigve Aspelund

– Vi tilbyr vekst, innovasjon og fremtidens løsninger, og da er det helt avgjørende at vi kombinerer kreativitet, strategi, design og teknologi for å lykkes med våre leveranser. Vi ser derfor alltid etter mennesker som har entreprenørgenet og som ikke nødvendigvis alltid har den samme bakgrunnen. Mangfoldighet er en styrke, og nå kan vi tilby en enda større bredde i form av Caspar og Aron, sier Ann-Kristin Hansen, byråleder i AntiDiffer.

Caspar Ramstad Heide har erfaring fra en rekke oppstartsbedrifter, hvor han har jobbet med merkevarebygging, kommunikasjon, illustrasjon og UX-design. Han har en bachelorgrad innen illustrasjon fra Falmouth University.

– God arbeidskultur og kjærlighet for det arbeidet de gjør

– AntiDiffer består av en flott gjeng med engasjerte og dyktige fagpersoner. De dyrker mangfoldighet, både med tanke på kompetanse og erfaring, og er opptatt av å samarbeide og lære av hverandre. Jeg følte meg velkommen allerede etter første samtale, og så at dette var en bedrift som ikke bare verdsatte profesjonalitet, men også god arbeidskultur og kjærlighet for det arbeidet de gjør, sier Ramstad Heide.

– Jeg kombinerer min lidenskap for design, illustrasjon og historiefortelling for å skape løsninger som føles like bra å bruke, som de er å se på. En flott visuell utforming kan skape engasjement og dra brukerne til produktet, men da er det viktig at brukeropplevelsen innfrir på de forventningene som virksomheten har skapt, fortsetter han.

Aron Lindegård har en uvanlig bred erfaring som art director, kreatør, kommunikatør, produktutvikler og UX-designer fra byrå, oppstartsbedrift og in-house i henholdsvis Nordea, PR-Operatørene, Railway, Geelmuyden Kiese med flere. Han har en bachelorgrad innen art direction fra Westerdahls School of Communication.

– Vilje og gjennomføringsevne til å gjøre veien fra innsikt til løsning kortere

– Jeg ville til AntiDiffer fordi de både har vilje og gjennomføringsevne til å gjøre veien fra innsikt til løsning kortere. I tillegg har AntiDiffer en vilt bra kultur der latteren sitter løst og man umiddelbart kan kjenne den gode stemningen når man møter alle de herlige folka som jobber der. Etter noen år i flere bransjer og bedriftsstrukturer har jeg lært at kultur er nummer én på listen over ting som skiller de beste fra de middelmådige, sier Lindegård.

– Jeg er nok over middels interessert i å kombinere mitt fokus på estetikk med forretningsmessig pragmatisme. Vi skal både sørge for at vi lager løsninger som brukerne ser verdien av, samtidig som de evner å skape forretningsmessige verdier for våre oppdragsgivere, fortsetter han.

Begge er allerede på plass i Parkveien 55, og selskapet teller nå 12 ansatte.