To nye designere til Heydays

Heydays ansetter Sun Helen Isdahl Kalvenes og Solenn Robic. Førstnevnte er fra Meta, mens Robic er en av designerene bak KW Institute for Contemporary Art.

DSCF3886
Fra venstre: Solenn Robic og Sun Helen Isdahl Kalvenes. Foto: Heydays

– Vi er så stolte over at nettopp disse talentfulle og fine menneskene nå blir en del av Heydays. Begge besitter enestående kvalifikasjoner, og evner å skape unike digitale og estetiske opplevelser som blender inn i livene våre på en mer naturlig og mindre påtrengende måte. Det er ingen tvil om at disse to kommer til å forme Heydays og være toneangivende for vår reise videre, sier daglig leder i Heydays, Sanda Zahirovic.

Fra Meta Open Arts til Heydays

Sun Helen er utdannet skriftdesigner ved den anerkjente Royal Academy of Art i Haag, og har en Bachelorgrad fra Royal Danish Academy of Fine Arts school of Design i København. Hun kommer fra rollen som Communications Designer for Meta Open Arts, og har også jobbet på en rekke prosjekter for Google og Notion. I tillegg har hun holdt forelesninger på University of California, Berkeley, og designet egne fonter.

– Heydays har vært på radaren min i mange år. Det er ikke mange norske byråer som har klart å oppnå internasjonal oppmerksomhet for håndverket, slik de har. Deres metodikk er svært appellerende. Arbeidet er drevet frem av nysgjerrighet, utforskning av nye verktøy og teknologi. Jeg ser frem til å bli en del av denne gjengen, sier Sun Helen Isdahl Kalvenes.

— Vi har vært beundrere av Sun Helen og hennes arbeid i lang tid. Så at hun nå skulle flytte hjem fra California og Silicon Valley, og ville være med på teamet, føles ut som et lykketreff. Hun er alltid omgitt av penner og papirer og hennes taktile tilnærming til faget er veldig inspirerende i vår digitale hverdag. Noe jeg tror våre kunder også vil oppleve som forfriskende og nyskapende, sier Zahirovic, som tidligere har vært kollega med Sun Helen i Melvær& Lien i Stavanger.

Danket ut over 300 søkere

– Når vi nå skulle rekruttere ønsket vi å fremme våre verdier og hva vi kan kunne tilby som byrå, fremfor å liste opp hvilke kvalifikasjoner vi var på jakt etter. Noe som resulterte i 300 søkere fra hele verden. Blant dem pekte Solenn Robic og hennes arbeid seg raskt ut i mengden. Hun pusher virkelig digitale estetiske grenser og er svært opptatt av mennesket og hvordan designet tas i bruk og oppleves, sier Lars Kjelsnes, Design Director og gründer, i Heydays.

– Jeg er så stolt over å få begynne i Heydays. Vi deler samme verdier for faget og har et ønske om å skape mindre støy i en allerede støyende verden, så dette føles ut som en perfekt match! For meg er det viktig å forstå mennesket og deres behov, det er selve kjernen i hvordan jeg jobber, hos Heydays får jeg dypdykke ned i innsiktsprosessen og lage kompromissløst design, sier Solenn Robic.

Solenn Robic har bred erfaring og har i over 10 år spesialisert seg på merkevarebygging. De seneste årene har hun arbeidet freelance, og har blant annet jobbet for merkevarer som Tidal Brazil, Marina Abramovic Institute, Heiniken, Becks, MoreSleep & Freunde von Freunden og Majestic Casual i Berlin.