To rådgivere til Hyper

Hyper har ansatt Ole Marius Simonsen fra Schjærven og Amund Tosterud fra Neolab by Knowit.

63718 c911d original
To rådgivere til Hyper: Ole Marius Simonsen (t.v.) og Amund Tosterud.

Leder for rådgiverne i Hyper, Lars-Petter W. Kjos, sier seg svært fornøyd med å ha fått Ole Marius Simonsen og Amund Tosterud med på laget.

– Vi ser en stor interesse hos våre kunder for å integrere teknologi i sine kommunikasjonskanaler og skape økt forretningsmessig effekt og engasjement, både internt og mot markedet. Ole Marius og Amund er en viktig forsterking for oss for å jobbe med nettopp dette. Ole Marius har spennende og lang fartstid innen retail og Amund har allerede rukket å få til mye innen digital tjenesteutvikling og kommunikasjon, sier Kjos.

Tosterud har bygget opp og ledet området for brukeropplevelse og design i Neolab by Knowit de siste seks årene. Han har vært rådgiver for en lang rekke store prosjekter innen digital tjenesteutvikling og kommunikasjon, med hovedtyngden på bank/finans og offentlig sektor. Han er utdannet sivilingeniør.

– Jeg synes Hyper er spennende fordi de ikke passer inn i en tradisjonell byrå-kategori, men går sine egne veier. De har en veldig dynamisk og fleksibel rigg, som lett kombinerer fag som reklame og digital tjenesteutvikling, sier han.

– Innovasjonskraft og gjennomføringsevne

Simonsen kommer fra Schjærven reklamebyrå som seniorkonsulent hvor han har hatt ansvaret for kunder som XXL, Toyota, Skoda og Comfort. Tidligere har han jobbet på kundesiden som marketingsjef i Byggmakker og Coop Norge. Han har har oppnådd gode resultater med topplasseringer i Stella, Årets markedsfører, Retailprisen og Max Marketing Mix. Han er utdannet siviløkonom fra BI med mastergrad i Brand Management fra NHH.

– Jeg valgte Hyper basert på deres lange erfaring med å knytte teknologi og kommunikasjon sammen på en pedagogisk og engasjerende måte. Jeg ser en innovasjonskraft og gjennomføringsevne som det er inspirerende å bli en del av, sier Simonsen.