Tönnkvist til Hyper

Hyper henter prisbelønt AD.

45994 ad98e original
Dennis Tönnkvist. Foto: Hyper

Hyper har ansatt AD Dennis Tönnkvist som har vunnet en rekke nasjonale og internasjonale priser både for Try/Apt og DDB Oslo før det.

– Hyper ser inte internet som bara en mediakanal, utan också som ett ställe att driva business och utveckla produkter. Jag valde Hyper just av denna anledningen, sier Tönnkvist, som er en av hovedarkitektene bak Solos prisbelønte kampanjer «Soon to be world famous» og «Verdens største flaskepost».

– Da vi skulle ut og hente inn en ny kreatør la vi lista høyt. Vi ønsket oss en AD med solid digital erfaring, prisvinnende kreativ track record og ikke minst utsøkt art direction, uttaler kreativ leder i Hyper, Lars-Petter Windelstad Kjos.

Hyper vant for kort tid Gjensidige som ny kunde etter omfattende byråpitch, og har blant annet Forsvaret, Tine og REMA 1000 på kundelisten.

– Vi tror kunder vil kjøpe byråtjenester på en annen måte enn tidligere og vi skal posisjonere Hyper som et fremtidsrettet og slagkraftig alternativ til de tradisjonelle reklamebyråene. Dennis sin erfaring fra Try/Apt kommer opplagt godt med i en slik posisjonering, uttaler Kjos.

Hyper teller snart 50 ansatte og selskapet omsatte i fjor for 52 millioner kroner.