TRY Design vokser

To drevne designere har meldt overgang til TRY Design. Andrea Tjøsvoll kom fra Bold i mars og Bendik Ramm fra den andre siden av gaten i TRY-huset rundt årsskiftet.

Bendik Ramm og Andrea
Bendik Ramm og Andrea Tjøsvoll. Foto: TRY Design

– Dette er to designere vi har fulgt med på og ønsket oss i flere år – og som endelig har kommet til oss, sier TRY Design-leder Tonje Jæger.

Ifølge Jæger har flere av de store kundene på TRY-huset det siste året hatt behov for å jobbe med utvikling av merkevaren sin, mens andre har utviklet eller justert sin visuelle profil.

– Det er fint å se at kjente merkevarer holder tempoet oppe til tross for at det er litt vanskelige tider i markedet. Med oppdragene kommer også behovet for flere folk og vi styrker oss nå både på brand design og på motion og 3D-design som er en helt naturlig del av identiteter vi utvikler, sier hun.

Andrea Tjøsvoll kom til TRY Design fra Bold der hun også jobbet som senior designer. Hun har tidligere jobbet med kunder som TV 2, Homevolt, Bikeloop, 7-Eleven, Narvesen, Diplom-Is, Ecohz, Podme, Nasjonalmuseet og Hurtigruten.

– TRY Design er et relativt ungt byrå som har klart å utmerke seg både nasjonalt og internasjonalt på kort tid. Jeg synes det er et spennende miljø med mange dyktige hoder som sikter høyt. Her har jeg følt meg hjemme siden første dag og jeg gleder meg til fortsettelsen, forteller Tjøsvoll.

Bendik Ramm kom til TRY Motion fra Scandinavian Design Group for tre år siden. Bendiks kompetanse inkluderer brand design, motion, 3D, kreativ koding og lyd. Han har jobbet med kunder som Norwegian, Norges Bank, Brandpad, Kelvin Light og DNB.

– Jeg har fulgt nøye med på TRY Design og er veldig imponert over den høye standarden de har holdt helt fra start. Her opplever jeg å ha en stemme og det er spennende å få bidra til å forme et ungt byrå med så store ambisjoner. Som designer var det viktig for meg å jobbe med kolleger jeg ser opp til og som jeg kan lære av, forteller Ramm.