TRY med storsatsing på data og analyse

TRY ansetter Ali Ahmad som ny Head of BI and Analytics. Han kommer fra en ledende rolle innen BI & Data hos Sector Alarm Group, er nå klar for å bidra til å videreutvikle TRYs tilbud innen innsikt, data og analyse.

Trys tallknusere
Fra venstre: Henrik Sørhaug Leder Digital Handel, Emilie Nøss Wangen, leder TRY Dig, Ali Ahmad, Gunnar Stensaker, leder TRY Opt

TRY har som mål å bli ledende på tilnærmingen til teknologi og kreativitet, og med Ahmads ansettelse tar de ifølge selskapet et viktig skritt mot å styrke sin posisjon innen data og analyse.

– Data spiller en sentral rolle i vår strategi, og med Ali på laget er vi enda bedre rustet til å omskape innsikt til handling for våre kunders konkurransefortrinn, sier Emilie Nøss Wangen, daglig leder i TRY Dig.

Ifølge sin nye arbeidsgiver bringer Ahmad med seg en rik bakgrunn fra både konsulent- og kundesiden, samt en dyp forståelse av teknologier og plattformer, noe som vil være avgjørende i TRYs videre satsing på datadrevet innovasjon.

– Å bli en del av TRYs kreative og teknologifokuserte miljø er utrolig spennende. Jeg ser frem til å bidra med min ekspertise for å styrke både beslutningstaking og produktutvikling for våre kunder, uttaler Ahmad.

Ifølge TRY er Ahmads rolle sentral for å sikre at byrået og deres kunder forblir ledende i utviklingen av AI og automatisering. Han bli også et viktig tilskudd til TRY Innsikt som TRY-huset etablerte tidligere i år.

– Alis kompetanse og erfaring vil utvilsomt heve kvaliteten på og bredde ut vårt tjenestetilbud. Han har en imponerende forståelse for BI arkitektur, for å samle og tilgjengeliggjøre beslutningsrelevant informasjon. Dette vil gi våre kunder en fordel i et stadig mer konkurransepreget marked, sier Gunnar Stensaker, daglig leder i TRY Opt.