TRYs sjefsdesigner til TV 2

TV 2 henter TRY-partner Marianne Eskeland til en nyopprettet stilling som leder for profil og design. Eskeland har jobbet 15 år i TRY og kommer fra jobben som leder av produksjon og designavdelingen.

94193 9bb19 original
Marianne Eskeland blir leder for profil og design i TV 2.

TV 2 skal samle det strategiske arbeidet med identitet og profil rundt merkevaren TV 2. Marianne Eskeland får det overordnede og operative ansvaret for dette arbeidet.

— Det var viktig å få tak en person med svært høy faglig kompetanse, og som kan vise til gode resultater. Med Marianne får vi ikke bare det, vi får en av bransjens aller fremste fagfolk som har jobbet med landets viktigste merkevarer. Jeg er veldig glad for at hun ville bli med på laget, sier kommunikasjons- og organisasjonsdirektør Sarah C.J. Willand i TV 2.

Eskeland har 15 års erfaring fra TRY-huset. Der har hun blant annet hatt ansvaret for forvaltning av profilen til noen av de største merkevarene i Norge, som DNB, Equinor, Tine, Orkla og Skatteetaten. Hun har også ledet arbeidet med å utvikle ny profil for Gyldendal, Møller Mobility Group, Nye Veier og ikke minst endringen fra Statoil til Equinor.

— Det er en tid for alt. Når TV 2 ønsket at jeg skulle lede denne spennende prosessen, ble valget enkelt. Jeg gleder meg virkelig til å ta fatt på arbeidet med en så sterk og solid merkevare. Ikke minst ser jeg frem til å samarbeide med de flinke folka i TV 2 og å få jobbe med de beste leverandørene i bransjen, sier Marianne Eskeland.

Eskeland selger samtidig sine andeler i TRY.