Unfold styrker seg på strategi og skreddersydd netthandel

Produktutviklingsselskapet Unfold fortsetter veksten etter å ha blitt del av The North Alliance (NoA) i fjor. Nå har de fått inn Chris Allan Simonsen og Fredrik Brudeseth Kaasa som produktledere for å styrke selskapets kompetanse på strategi og netthandel.

Unfold fotokred Janne Lindgren
Fra venstre: Chris Allan Simonsen, Egil Stene-Johansen, Fredrik Brudseth Kaasa. Foto: Janne Lindgren

– Vi er tidlig inne i prosesser hos selskapene vi jobber med, hvor vi tar ansvar for å definere det strategiske grunnlaget for både digitale produkter, skreddersydde netthandelsopplevelser og helt nye selskaper. Evnen til å orientere seg og stake ut kursen i et stadig mer komplekst landskap er uvurderlig, og vi er veldig glade for å få med oss Chris og Fredrik som skal være med å løfte Unfold strategisk og spisse oss ytterligere, sier partner og daglig leder Egil Stene-Johansen.

Henter Trigger-traver

Chris Allan Simonsen startet opp i stillingen for noen måneder siden, og har allerede bidratt inn i flere strategiske produktutviklingsløp. Han har ti år bak seg som partner og strategisk rådgiver i kommunikasjonsbyrået Trigger. Han har jobbet med innsikt, strategi og konseptutvikling for mange av landets mest spennende merkevarer og selskaper, med særlig fokus på posisjonering, merkevarebygging og nye satsningsområder.

– Det er i skjæringspunktene de spennende tingene skjer og i Unfold fant jeg et miljø som tenker og jobber på tvers av forretning, samfunn, design, teknologi og mennesker. Med små, selvorganiserende team hvor felles målsetninger styrer arbeidet, ikke stillingstitler, fagdisipliner eller satte prosessmetoder. Det er både effektivt og motiverende å være med på, og jeg tror det er mange miljøer som har litt å lære her, sier Chris.

Spisses mot skreddersydde netthandelsopplevelser

Fredrik Brudeseth Kaasa kommer fra Visma, og har over ti års erfaring innen rådgivning, løsningsarkitektur og produktledelse for B2B og B2C netthandelsløsninger. Han har jobbet med blant andre Get Inspired, Stormberg, Fjellsport, Vita og Megaflis, og har omfattende innsikt og kunnskap om hva som skal til for å skape neste generasjons lønnsomme og brukervennlige netthandelsløsninger.

– Unfold har bygget opp et helt rått miljø med kunnskap og spesialistkompetanse som jeg ikke har sett noe annet sted i bransjen, og som jeg hadde lyst til å være en del av. Jeg ser virkelig frem til å være med på videreutviklingen av prosjektene i Unfold, og bygge fremtidens løsninger som er bra for samfunnet, sier Fredrik.