Ut av Isobar, inn i Creuna

Fredrik Johnsen slutter i Isobar og begynner som seniorrådgiver i Creuna. Med avgangen annonserer Isobar en kursendring bort fra PR.



Creuna ansetter Fredrik Johnsen som seniorrådgiver, med spesielt ansvar innenfor PR og sosiale medier. Johnsen kommer fra Isobar, og har tidligere vært med å starte Sermo Consulting.

– Fredrik har en bakgrunn som passer svært godt inn hos oss, og som vil løfte våre kunder ytterligere. Han har jobbet med en rekke store kunder, både i Norge og internasjonalt, og har en tyngde innenfor dette fagfeltet få andre kan vise til her i landet, sier Creuna-sjef Gaute Engbakk.

Johnsen er utdannet journalist fra Iowa State University, og har tidligere jobbet som reporter innen IT-bransjen i USA, i informasjonsavdelingen til Findexa, og i GCI Monsen, før han var med på å gründe Sermo Consulting. Han begynner i stillingen 31. oktober.

– Creuna er et stort miljø, med en rekke dyktige mennesker. Kommunikasjonsfaget er i stadig endring, og etter min mening bør Creuna, med sin strategiske og digitale tilnærming, være et naturlig valg for bedrifter som ønsker å styrke sitt omdømme, sier Johnsen, som begynner i stillingen 31. oktober.

Fortsetter uten PR-rådgivere. Isobar annonserer samtidig at de går ut av PR og satser enda tyngre på «marketing» og «innovations«.

– Vi justerer kursen noe, sier byråleder Paal Fure.

– Isobar er fortsatt et byrå for oppdragsgivere som virkelig ønsker endring i sin marketing eller kommunikasjon. Vi er unike fordi digitale pionerer og marketing-talenter jobber sammen for å styrke kundenes konkurransekraft. Nå spisser vi tjenesteporteføljen. Alt fokus er på marketing og innovations, sier Fure.

– Det betyr i praksis at vi ikke lenger tilbyr de praktiske PR-tjenestene med egne rådgivere, men velger samarbeidspartnere fra oppdrag til oppdrag, sier Fure og understreker at isobar fortsetter satsningen på sosiale medier, men nå med enda større vekt på «social media marketing».