Varhaug til Creuna

Den prisbelønnede AD-en og bransjeveteranen Morten Varhaug tar turen til Skøyen hvor han blir en permanent del av lagoppstillingen i reklameavdelingen til Creuna.

44353 e1c47 original
Arkivfoto: Marcel Lelienhof. Bildet er tatt i forbindelse med Gullblyantens Ærespris, som Varhaug mottok i 2003.

I en kort kommentar sier Varhaug at han gleder seg til å ta fatt på arbeidet, både med nye kolleger og med kunder som VisitNorway, en konto han allerede har bidratt til å vinne til Creuna.

– Mortens inntreden gir oss mer kreativ kraft, og ikke minst styrke på utvikling av robuste kommunikasjonskonsepter, sier Anders Aunbu, leder for Creunas reklamesatsing og tidligere kollega av Varhaug i McCann.

– Med sin kanalnøytrale tilnærming til utvikling av kommunikasjonsplattformer glir han rett inn i et miljø som jobber integrert med reklame, merkevarebygging og digitale løsninger.

Creunas reklameavdeling består etter dette av tre rådgivere, to prosjektledere samt to kreative team i tillegg til Varhaug.

For øvrig rår Creuna over solide ressurser på grafisk design og ferdiggjøring, ekspress og annen digital design, og har reklamekunder som Posten/Bring, Avinor, VisitNorway, Norsk Tipping, Nespresso, Coop og Gladmat på listen.