Vekst i Northern Beat
Ytterligere tre designere skal jobbe med brukeropplevelse i digitale kanaler hos designbyrået Northern Beat.
Daglig leder Ørjan Clausen i Northern Beat presiserer at byrået stiller høye krav når de rekrutterer.
– Vi starter høsten med tre nye dyktige designere på laget, og er veldig stolte av å ha fått med oss denne gjengen, de er alle tre svært kompetente og erfarne, med faget i sitt hjerte. Dette blir veldig bra, lover Clausen.
De tre er Eivind Fonnaas Nilsen, tidligere grafisk designer hos Work, Marie Stenbeck-Askheim, interaksjonsdesigner som inntil nylig jobbet i Inmeta, samt Lin Smitt-Amundsen, erfaren interaksjonsdesigner som sist kommer fra Syscom.
– Faget vi representer vokser seg stadig større og kundene blir mer profesjonelle. Trenden er at kundene knytter den digitale strategien tettere opp mot kjernevirksomheten og legger pengene i sine egne digitale kanaler, der de kan måle effekten og få mest mulig igjen for investeringen, sier strategi- og markedssjef Ole-André Sannes.
Kundene til Northern Beat inkluderer RiksTV, Nille, Rørkjøp, Rikstoto, HI-FI Klubben, KPMG, Thon Hotels, Gjensidige, LHL og Helgeland Sparebank.