PARAPLY og Westerdøl bak klimadugnad

Valget nærmer seg, og ungdomspartiet til De Grønne vil sende sine frivillige ut i felten for å delta i kampen.

84851 ba211 original
84852 f9a1b original
84853 3dddc original
84854 a8a7e original
84855 9acbd original
84856 f29d3 original

I omlag tre måneder har PARAPLY designstudio hatt besøk av Julie Solberg Berntsen, AD-praktikant fra Westerdals.

– Vi ønsket å gi Julie en reel brief som kunne åpne for mange kreative muligheter. Geriljamanualen har vert en parkert idé en stund, så når vi var så heldige å få Julie på besøk ble det en morsom utfordringen å gi videre.

Utradisjonell valgkamp

– Geriljamanualen er en kampanje- og et valgkampredskap for alle som vil engasjere seg i valgkampen, men som ikke nødvendigvis har penger å donere, forteller Julie. De frivillige skal få instruksjoner til hvordan de kan spre De Grønne sitt budskap og verdier gjennom utradisjonell og miljøvennlig reklame, som å endre nettverksnavnet sitt eller strikke en Rasmusgenser.

– Geriljamanualen er full av gøyale og spreke ideer som passer ypperlig til å formidle vår gøyale og spreke politikk, sier talsperson for Grønn Ungdom Ola Eian.

– Politikere som snakker om politikk på en kjedelig måte, full av tåkeprat, det er et problem for demokratiet. Vi i Grønn Ungdom tar ansvar for at politikk kan formidles på utradisjonelle og kreative måter, avslutter Eian.

Lag deg en grønn uniform og ta opp kampen her.