Snapchat velger norske byråpartnere

En av verdens største sosiale medier-kanaler med ny norsk byråkonstellasjon: Snapchat skal samarbeide med JCP Event og POL for å øke sin satsing i det norske markedet.

22 A97063x
Anniken Ulfsrud (prosjektleder i JCP), Maria Oljemark (partner og Account Director i JCP), Ole-Jacob Steen-Hansen (SoMe kreatør i POL), Lene Ljødal (markedssjef i Snapchat Norge) og Therese Becke (byråleder i POL).

Byråkonkurranse

Snapchat utlyste en byråkonkurranse med formål å styrke sin satsing i Norge. Etter en pitch-prosess med en avsluttende workshop ble JCP og POL valgt som Snapchats byråer.

– Da jeg gikk i gang med prosessen, så jeg etter byråer som matcher våre verdier: kind, creative og smart. Minst like viktig var kjemi og at vi var enige i hvordan vi skulle jobbe sammen. Det føler jeg at falt veldig naturlig med både JCP og POL, forteller Lene Ljødal, markedssjef i Snapchat Norge.

Partner, kundeansvarlig og ivrig Snapchat-bruker i JCP Event, Maria Oljemark, gleder seg over samarbeidet.

– Dette er skikkelig gøy! At våre verdier er avgjørende for et samarbeid med Snapchat er vi stolte over. Vi drives av å utfordre og ha det gøy på jobb, derfor gleder vi oss til å se hvilke resultater vi vil skape sammen med Snapchat og POL fremover. Personlig digger jeg Snapchat – og bruker det aktivt privat og i JCP for å snappe alt som er gøy i hverdagen.

B2B er prioritet

Snapchat er blant de mest populære plattformene i Norge. Fremover skal Snapchat øke kjennskapen som markedskanal.

Byråleder Therese Becke i POL gleder seg til å påvirke Snapchat som markedskanal i Norge.

– Snapchat er en merkevare som alle har et forhold til og nordmenn bruker appen aktivt til å kommunisere med venner og kjente. Innovasjonstakten og lekenheten i merkevaren, sammen med alle mulighetene og en rekkevidde på over 2,8 millioner nordmenn gir oss et veldig spennende utgangspunkt for å skape kommunikasjon som kan engasjere og bidra til å skape resultater for Snapchat fremover. I tillegg er folka i Snapchat utrolig fine å jobbe med, så vi gleder oss veldig til å jobbe tett med både dem og JCP fremover!, sier Becke

Skal levere events, aktivisering og kampanjer

Byråene skal skape opplevelser for målgruppen som styrker merkevaren i Norge.

– Både POL og JCP er byråer som har lekne folk som kan utfordre oss i vår lokale tilstedeværelse i Norge. Det kommer godt med når vi sammen skal løfte frem Snap’s verdensledende AR-funksjoner, fortsetter Ljødal.

Kanalmiksen for markedsføringen av Snapchat Norge skal inneholde både digitale og fysiske opplevelser for målgruppen.

– Vi har mange års erfaring med aktivisering lokalt for globale merkevarer, hvor det er helt vesentlig å sette målgruppen først og utfordre med kreative løsninger tilpasset det norske markedet. Selv om sosiale medier er blitt en naturlig del av folks liv, er fysisk tilstedeværelse og kombinasjonen mellom digitale og fysiske opplevelser ofte den riktige kombinasjonen for å skape god effekt, sier Oljemark.