Sommerstengt med Hanne Lill Johnsen

Vi bruker sommeren til å høre med fagfolk fra alle sider av bordet om hva som gir dem vann på den kreative mølla.

93942 a525d original
Markedssjef Hanne Lill Johnsen i FINN. Foto: Caroline Roka
  • Navn: Hanne Lill Johnsen
  • Stilling: Markedssjef i FINN

Heisann Hanne Lill! Hva legger du i kreativitet?

– Kreativitet for meg er evnen til å finne interessante innganger, nye vinklinger og få oppmerksomhet på en ny og god måte. Jeg mener kreativitet både gir oss rimeligere mediekjøp på kort sikt og bygger en solid og godt likt merkevare på lang sikt.

Kan du huske en gang kreativitet har reddet dagen?

– Reddet dagen er vel litt i overkant, men har jo hatt noen ettermiddager på kontoret der en overraskende kampanje kan løfte stemningen betraktelig. Spesielt husker jeg «Snusbånd til Stopptober» og «Kjempehjelp fra Kolonial» begge er fantastiske ideer som er utrolig godt løst. Sånt blir man jo i godt humør av.

Hvilken rolle spiller kreativitet i jobben din?

– Jeg jobber hver dag med noen av norges smarteste kreative mennesker- og synes selv jeg har en drømmejobb.

– For FINN har det vært en god investering å lage ting som blir lagt merke til. Både det gode håndverket og ideen er viktig. Det er selvfølgelig også utrolig gøy å følge prosjekter og se at ideen ressonnerer hos brukere, skaper engasjement og løfter viktige KPIer for oss. Vi har så mange eksempler på at kreativitet lønner seg.

– En viktig del av jobben min er å tørre å teste nye ting og gå for nye kreative konsepter som noen ganger tar deg ut av komfortsonen.

Hvor kreativ blir sommerferien?

– Den kommer til å bli fin. Ferierer med 2 andre vennefamilier, 13 stykker på tur. Jeg hadde Algarvekysten og Lisboa på listen over steder jeg har lyst til å besøke, det synes heldigvis de andre var en god plan. En litt strategisk booking som jeg er sikker på at blir ordentlig trivelig med mye bading, god vin, mat og prat. Resten av ferien tilbringes i hagen, og «hjemme» på Sørlandet. Blir ikke sommer uten det!

***

Gi høstsemesteret et faglig løft, Kreativt Forum arrangerer Creativity First 11. september, den viktigste fagdagen innen kreativ kommunikasjon.