Sommerstengt med Ine Reinemo

Vi bruker sommeren til å høre med fagfolk fra alle sider av bordet om hva som gir dem vann på den kreative mølla.

93801 43597 original
Ine Reinemo, Kkampanjeansvarlig for bedriftsmarkedet i Posten Norge.
  • Navn: Ine Reinemo
  • Stilling: Kampanjeansvarlig bedriftsmarkedet, Posten Norge

Heisann Ine! Hva legger du i kreativitet?

– Evnen til å tenke nytt. Det kan være både å komme opp med en ny genial løsning, eller å sette sammen ting på en ny måte som kan gi bedre resultater. Men noe av det absolutt viktigste for kreativitet er motet til å teste ut nye ideer og løsninger.

Kan du huske en gang kreativitet har reddet dagen?

– Flere ganger. Hver gang vi kommer opp med en god idé og bestemmer oss for å gjennomføre den er det en befriende følelse man kan flyte på resten av dagen.

Hvilken rolle spiller kreativitet i jobben din?

– Kreativitet spiller en stor rolle i min jobb. I Posten Norge jobber vi hver dag for å forbedre oss. Som forvalter av en av Norges eldste merkevarer har vi vært avhengig av å fornye oss kontinuerlig, og kreativitet er selvfølgelig en stor del av dette. Vi har drevet med innovasjon i over 370 år, og det er en del av selskapets natur å være kreative, se nye muligheter og utvikle nye tjenester.

– Som kampanjeansvarlig jobber jeg, og vi, alltid mot å tenke ut nye måter å formidle vårt budskap på. Heldigvis har vi god hjelp av gode byråer som utfordrer oss til å se nye løsninger for kommunikasjon, og teste ut nye ideer.

Hvor kreativ blir sommerferien?

– Jeg satser på at noen avslappende dager på amalfikysten i Italia og hytta ved sjøen vil inspirere til kreative, gode ideer jeg kan ta med meg tilbake på jobb i august.

***

Gi høstsemesteret et faglig løft, Kreativt Forum arrangerer Creativity First 11. september, den viktigste fagdagen innen kreativ kommunikasjon.