Tung innsikt levert i ekspressfart

Om du ønsker velfundert innsikt fra kampanjer som har vært fulltreffere, bør du delta på fagdagen i STELLA, hvor faglige innlegg og ni case-presentasjoner skal gjennomgås før selve prisutdelingen. Og alt foregår i løpet av drøyt fire timer.

84265 ca8f8 original

Reklamebransjen blir ikke mer nerdete, eller matnyttig, enn dette: STELLA demonstrerer og premierer effekten av kommunikasjonstiltaket, og sannsynliggjør at kommunikasjonsidéen har gitt god avkastning på investeringen. STELLA måler med andre ord effektiviteten av markedsinvesteringene.

Lær av de beste

Kreativt Forum inviterer til en nyttig og lærerik ettermiddag onsdag 29. mars, med presentasjon av kommunikasjonscasene som kan vise til høyest verdiskaping det siste året. Det blir gitt eksempler på alt fra nylanseringer, reposisjonering av tunge merkevarer og enkeltstunt med sterke resultater.

Aris Theophilakis, CEO i Futatsu.

Det blir faglig innlegg med tittelen «Kampen mot følelsene» av Aris Theophilakis, CEO i Futatsu, samt case-presentasjoner fra størrelser som TRY, RED Media Consulting, ANTI Bergen, Tryg Forsikring, SMFB, Saatchi & Saatchi, Kitchen, DNB og HK Reklamebyrå.

Det hele rundes av med prisutdeling for jobbene som går helt til topps i STELLA – Effektiv kommunikasjon 2017. Det er 33 case som har gått videre etter prekvalifiseringeren, og som kjemper om høyst fortjente priser. Dette inkluderer merkevarer som blant annet SAS, Volvo, DNB, Rema 1000, Volkswagen, TINE, Diadora, Gjensidige, Findus og Meny.

– Landets viktigste kommunikasjonspris

Det er Kreativt Forum som står bak konkurransen, som er laget etter mønster av den britiske IPA Effectiveness Awards, den mest prestisjefylte og faglig gjennomgripende prisen av sitt slag i verden.

Svein Roger Selle, partner og viseadministrerende i Geelmuyden Kiese Gruppen.

Stella krever mer arbeid og innsats enn kreative priser flest, der jobben gjerne er gjort ved påmelding. Nettopp derfor er den landets viktigste kommunikasjonspris, mener jurymedlem Svein Roger Selle (Geelmuyden Kiese), som er konferansier denne ettermiddagen..

– En Stella-pris henger høyt uansett, enten man ender opp med én stjerne eller Grand Prix. Stella skal være vanskelig, det handler om å bruke tiden godt, og om å dyrke kvalitet framfor kvantitet, sier Selle til kreativtforum.no.

Fagdag og prisutdeling foregår på Oslo Konserthus i Oslo onsdag 29. mars fra 13.30-18.00 (programmet begynner presis 14.00). Meld deg på her (påmeldingsfrist: fredag 24. mars).

Fagtung jury

Årets jury består av en gruppe høyt kvalifiserte mennesker innen marked, kommunikasjon, akademia, analyse og byrå. Foruten juryleder Gro Myking fra KLP består juryen av Hågen Pettersen (Futatsu), nevnte Svein Roger Selle (Geelmuyden Kiese), Svein I. Sælid (McCann), Lars E. Olsen (Høyskolen Kristiania), Per Kristian Voss Halvorsen (ANTI), Jorun Thue (COOP), Helge Gjertveit (TRY), Tor Anton Bjørge (Harald A. Møller), Kjetil Botten-Skogly (POL), Gerhard E. Schjelderup (Handelshøyskolen BI), Ronny Solvik (Lerum), Kristian Kristiansen (SMFB), Ståle Gjerseth (Mediacom), Anders Mamen (Kantar TNS) og Anne Margrete Børjesson (Gjensidige).

Du kan laste ned et kompendium med tidligere vinnercase her.