100 000 kr i tips

Amlnp Jn Y IMG 6581 2
Amlnp Jn Y IMG 1702
Amlnp Jn Y Hoveduttak
Sendt inn av
Sollin Sæle
Kunde
Mills
Under nok en lockdown i 2021 ønsket Mills seg en veldig geografisk smal kampanje for en veldig snever målgruppe: Matopinionsledere og lokale restauranter/barer/caféer som kan kjøpe inn Mills-produkter på Grünerløkka i Oslo.<br /><br />Mills har holdt til på Grünerløkka siden 1885, men har ikke alltid vært like flink til å vise det. Noe som er synd, ettersom nærområdet kanskje har den høyeste konsentrasjonen av opinionsledere innen mattrender i hele landet. For å gi tilbake til nærområdet trengte de hjelp til å bruke 100 000 kr på en måte som 1. Kunne spre optimisme og motivasjon blant småbedriftseiere på Grünerløkka og 2. engasjere flest mulig i området.<br /><br />Løsningen ble å invitere folka som bruker de lokale stedene med på tipse om hvem som fortjente 100 000 kr i tips for en ekstra god kaffe, spesielt saftig bolle eller noe annet som bidrar til å gjøre Grünerløkka unikt. <br /><br />I løpet av kort tid mottok kampanjen så mange tips, rørende meldinger, idéer, forslag og ønsker at Mills valgte å doble tips-summen til 200 000 kr, og å gjøre 100 000 kr i tips til en permanent årlig aktivitet for nabolaget.

Bidragsytere

  • Sollin Sæle
    Kreatør
  • Kjersti Johannessen
    Ansvarlig hod kunde / Informasjonssjef
  • Lars Marius Lauten
    Ansvarlig hod kunde / Markedsdirektør