100 000 kr i tips

D Zw EMZMQ A4
D Zw EMZMQ Closeup
Sendt inn av
Sollin Sæle
Kunde
Mills
Under nok en lockdown i 2021 ønsket Mills seg et veldig geografisk smal kampanje for en veldig snever målgruppe: Matopinionsledere og lokale restauranter/barer/caféer som kjøper inn Mills-produkter på Grünerløkka i Oslo.<br /><br />Mills har holdt til på Grünerløkka siden 1885, men har ikke alltid vært like flink til å fortelle det til naboene sine. Det er synd, ettersom nærområdet kanskje har den høyeste konsentrasjonen av opinionsledere innen mattrender i hele landet. For å gi tilbake til nærområdet trengte de hjelp til å bruke 100 000 kr på en måte som 1. Kunne spre optimisme og motivasjon blant småbedriftseiere på Grünerløkka og 2. engasjere flestr mulig i nabolaget<br /><br />Løsningen ble å gi hele summen rett til lokale bedrifter som slet under lockdown i form av tips, i kombinasjon med et PR- og SoMe-løp lagt opp for 100% organisk spredning.

Bidragsytere

  • Sollin Sæle
    Kreatør
  • Lars Marius Lauten
    Ansvarlig hos kunde / Markedsdirektør
  • Kjersti Johannesen
    Ansvarlig hos kunde / Informasjonssjef