3-raters med Oskar Westerlin

Sendt inn av
Metro Branding AS
Kunde
GLAVA AS
Norge har et stort behov for flere håndverkere. Derfor har GLAVA i flere år tatt litt ekstra ansvar for lærlingers læring. <br /><br />I 2019 slo de 3 selskapene GLAVA Isolasjon, Gyproc og Weber seg sammen og ble til GLAVA. Innsikt viste at lærlingene ikke fikk med seg sammenslåingen, så vi tok på oss oppgaven med å lære dem at GLAVA består av 3 selskaper! <br /><br />Innsikt viste også at lærlinger ikke bare har mangelfull kunnskap om bygge-bransjens selskapsstruktur, men også at de ikke vet hvordan de lager skikkelige matpakker til lunsj. <br /><br />Løsningen ble å bruke TikToker Oskar Westerlin, kjent for å rate kjøleskap, til å rate lærlingers lunsjer på sin egen kanal. <br /><br />Kampanjen spilte gjennomgående på tallet 3, som representerte de 3 selskapene. I 3 uker ratet Oskar 3 forskjellige lunsjer, før den med kjipest lunsj vant en digg 3-retters til hele arbeidslaget sitt. <br /><br />Vi fikk over 450 lunsjbilder fra lærlinger, hele 31 000 besøk på egen landingsside som forklarte viktigheten av en sunn og nøringsrik lunsj, 10 189 424 totale visninger og 16 prosent flere lærlinger visste at GLAVA består av 3 selskaper etter kampanjen.

Bidragsytere

  • Anette Holtan
    Rådgiver
  • Kjartan Høvik
    Rådgiver
  • Thea-Elise Andersen
    Prosjektassistent
  • Maren Merakerås
    Digital medierådgiver
  • Kristine Cudrio Pedersen
    Animatør
  • Martin Berulfsen
    tekstforfatter
  • Karoline Evju
    designer
  • Kim Ida Wisur
    prosjektleder marked
  • Vilde Kristine Darvik
    kommersiell utvikler
  • Oskar Westerlin
    Influenser