7,6 sekunder

Sendt inn av
TRY
Kunde
Volkswagen
Medieplassering
TV (bla TV2, Discovery, MTG, Fox), Web-TV (TV2.no, dagbladet.no), Bannere (bla TV2 mobil/ tablet/ .no), Facebook.
Passat GTE er en sporty, avansert hybridmodell fra Volkswagen. Hvordan få frem alle fordelene til bilen på en underholdende måte? Og hvordan få folk til å engasjere seg i merket og til og med booke prøvekjøringer? Vi bestemte oss for å lage en konkurranse, en slags ”dille”, som folk kunne aktivisere seg selv med via mobilen på T-banen, buss eller et venteværelse. Hver gang man startet og stoppet klokken, fikk man servert en produktfordel. I gjennomsnitt forsøkte spillerne seg over 30 ganger, og ble mao eksponert for 30 produktfordeler. For å øke vinnersjansene (etter å ha klart å stoppe klokken på 7,6 sek), kunne man booke prøvekjøring via nettsiden. Men det aller viktigste var at de fikk med seg at GTE var en sporty bil som gjorde unna 0-100 på 7, 6 sek. Vi anbefaler sterkt juryen å prøve aktiviteten selv via mobilen. Nå ligger den på: gte.arkivert.no (I konkurranseperioden var nettadressen gte.no)

Bidragsytere

  • Siv Martine Nyborg
    Annet (må beskrives)
  • Annette Werner
    Annet (må beskrives)
  • Magnus Bergman
    Webutvikling
  • Hanna Sætre
    Annet (må beskrives)
  • Marius Nettum
    Webutvikling
  • Tor Anton Bjørge
    Ansvarlig hos kunde
  • Marianne Strandly
    Producer
  • Frode Ekeberg
    Annet (må beskrives)
  • Øystein Halvorsen
    Tekstforfatter
  • Kim Holm
    Annet (må beskrives)
  • Karin Lund
    Art Director
  • Christian Lundvall
    Annet (må beskrives)
  • Morten Polmar
    Konsulent
  • Martin Klausen
    Webdesign
  • Roy Kristoffersen
    Annet (må beskrives)
  • Cathrine Wennersten
    Prosjektleder