7 Days of Rain

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Geox
Medieplassering
Barcelona by
Medalje
Gullblyanten 2013
Gull, Stunt/Event
Geox lanserer Amphibiox, en urban skolinje som er 100% vantett og pustende. Hvordan fortell om alle produktegenskapen og posisjonere Amphibiox på en engasjerende måte? Løsning: Et eksperiment hvor vi lot en person leve 7 dager i konstant regn, for å vise Amphibiox sine ekstreme vantette egenskaper. I tillegg til å bli materialet for en en interaktiv dokumentar, fungerte eksperimentet som et 7-dager langt event i solfyllte Barcelona. Det ble bygget tre ulike anordnigner for å sørge for konstant regn. En bil for lengere gå etapper, et octocopter for spesielle forhold og en bæremeis for smågater og trangere plasser. Amphibiox-branded crew og instalasjonene gjorde dette til et live event som folk i den travle tursitbyen kunne ta del i. I løpet av en hel uke fikk store deler av Barcelona med seg Ampibiox sitt regn-ekspeiment.

Bidragsytere

  • Eirik Stensrud
    Art Director
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Silje Hvideberg Tobiassen
    Prosjektleder
  • Morten Borgestad
    Art Director
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Stina Norgren
    Grafisk Design
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Sverrir Brynjolfsson
    Annet (må beskrives)
  • Tom Rijpert
    Regissør
  • Mennos Mans
    Filmfotograf
  • Jouke Vuurmans
    Annet (må beskrives)
  • Joris Pol
    Producer
  • Wesley ter Haar
    Annet (må beskrives)
  • Richard Holley
    Ansvarlig hos kunde
  • Luigi Garbuio
    Ansvarlig hos kunde
  • Fredrik Gunstad
    AD-assistent