Adjø Montebello - Event

Sendt inn av
Guri Neby
Kunde
Karpe Diem
Medieplassering
Visning i Norge, 140 kinoer over hele landet
Med lanseringen av Adjø Montebello ønsket vi synlighet i et mettet filmmarked og et lite prioritert område innen pressedekning. Istedenfor å ha en tradisjonell lanseringskampanje, ønsket vi å utfordre de konvensjonelle strategiene ved å ha et begrenset tidsvindu på kino og for deretter å raskt tilby filmen på sekundære visningsplattformer. Alt for å optimalisere publikumsoppslutningen og det totale markedspotensialet. Tilsvarende var det viktig å skape en felles opplevelse for et stort publikum. Ved å omdefinere visningen til et ”event”, og med en tilpasset markedsføringskampanje på SoMe som slapp nyheten tett før lansering, ønsket vi å skape følelsen av at ”dette kan du ikke gå glipp av” og ”løp og kjøp – dette blir utsolgt”.  140 kinoer i Norge ble med på den utradisjonelle strategien og viste filmen gjentatte ganger i den begrensede perioden. Tilsvarende lykkes filmen i å få synlighet i alle dagsavisene (by og land) fra billettslipp og gjennom hele visningshelgen. Da salget startet brøt billettsystemet til Nordisk Film i Oslo og Bergen kino sammen. Filmen ble i løpet av helgen sett av femti tusen mennesker og satte i gang en offentlig debatt rundt eksperimentfilm og musikkfilm. www.themonkeyandthemouth.com Til info: filmen i sin helhet ligger vedlagt i URL. For enkelthetens skyld har vi lagt ved trailer og noen utvalgte klipp. Passord er 42424242.

Bidragsytere

  • Magdi Omar Ytreeide Abdelmaguid
    Musikk
  • The Hvistendahl
    Regissør
  • Kristin Emblem
    Producer
  • Guri Neby
    Producer
  • Chirag Rashmikant Patel
    Musikk
  • Therese Bøhn
    Producer
  • Silje Larsen Borgan
    Annet (må beskrives)
  • Trine Jacobsen
    Annet (må beskrives)