Ærlig innpakket

Ggvryabj Ærlig innpakket presentasjonsboard
Sendt inn av
Høyskolen Kristania
Kunde
MSC
MSC er et ukjent merke for det norske folk, og derfor er det mange som ikke tenker over bærekraftig fiske. Kort fortalt er MSC et lite blått merke du finner på fiskeprodukter som er sertifisert bærekraftige, på samme måte som nøkkelhullmerket, "Nyt Norge" osv. Ferdiglagde fiskeprodukter har ofte misvisende navn, som får oss til å tro at produktet er noe annet enn hva det faktisk er. For eksempel er "100% norsk fisk" fra en fangstsone som strekker seg fra Portugal til Russland. Det finnes mye informasjon og statistikk som forteller om bærekraft, sporbarhet og villfangst, men dette fremstår som kjedelig å sette seg inn i. Konseptet “Ærlig innpakket” er MSC sin måte å legge faktaene på bordet ved hjelp av ironi. MSC lanserer falsk frossenmat der pakningen beskriver produktet med full sannhet. Produktene blir reklamert som en ekte nyhet gjennom TVC, boards og et stunt i butikk. Stuntet foregår i en dagligvarebutikk med skilter, og en promotør som anbefaler folk å smake produktene. Promotøren forteller om produktene, samtidig som folk kan lese på pakkene, og på den måten vil de forstå at det er noe som ikke stemmer.

Bidragsytere

  • Oda Lisberg
    Tekstforfatter
  • Malin Aurora Valkvæ
    Art Director