Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Coop Prix har i lengre tid opplevd utfordringer med å nå igjennom hos den yngre målgruppen. Som et ledd i det strategiske arbeidet med å nå denne målgruppen bestemte vi oss for å ta i bruk BeReal, en helt ny mediekanal hvor alt fortsatt skjer på de unges premisser.
BeReal handler om å vise den ekte, ufiltrerte hverdagen. Daglig får du en varsel med en melding at det er «time to be real». Du får da 2 minutter på å ta bilde av det du driver i med, for så å poste det til dine venner. Med dette som utgangspunkt lagde vi ideen om en savnet maskot som vi trengte hjelp med å finne igjen.
Vi gikk ut med nyheten om at Dovendyret (Coop Prix merkevaremarkør og maskot) hadde forsvunnet. Gjennom poster på Instagram og «missing person»-plakater rundt om i Oslo inviterte vi publikum til å følge Dovendyret på BeReal - hvor han daglig postet hint og ledetråder om hvor han befant seg.
I løpet av det første døgnet begynte venneforespørslene å tikke inn og en digital manngard var i gang. Hver eneste dag postet Dovendyret et nytt bilde fra en ny lokasjon. Våre «venner» sendte inn tips til hvor de trodde han var (basert på dagens post), heiarop og kjærlighetserklæringer.