Almost Real

Sendt inn av
ANTI
Kunde
Coop Prix
Coop Prix har i lengre tid opplevd utfordringer med å nå igjennom hos den yngre målgruppen. Som et ledd i det strategiske arbeidet med å nå denne målgruppen bestemte vi oss for å ta i bruk BeReal, en helt ny mediekanal hvor alt fortsatt skjer på de unges premisser. BeReal handler om å vise den ekte, ufiltrerte hverdagen. Daglig får du en varsel med en melding at det er «time to be real». Du får da 2 minutter på å ta bilde av det du driver i med, for så å poste det til dine venner. Med dette som utgangspunkt lagde vi ideen om en savnet maskot som vi trengte hjelp med å finne igjen. Vi gikk ut med nyheten om at Dovendyret (Coop Prix merkevaremarkør og maskot) hadde forsvunnet. Gjennom poster på Instagram og «missing person»-plakater rundt om i Oslo inviterte vi publikum til å følge Dovendyret på BeReal - hvor han daglig postet hint og ledetråder om hvor han befant seg. I løpet av det første døgnet begynte venneforespørslene å tikke inn og en digital manngard var i gang. Hver eneste dag postet Dovendyret et nytt bilde fra en ny lokasjon. Våre «venner» sendte inn tips til hvor de trodde han var (basert på dagens post), heiarop og kjærlighetserklæringer.

Bidragsytere

  • Bjørn Solli
    Kreatør
  • Elise Apall Bjørgsvik
    Kreatør
  • Magnus Flø
    Rådgiver
  • Hildegunn Holtet
    Prosjektleder
  • Mathilde Sjulstad
    Kommunikasjonsdesigner
  • Maria Skundberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Sara Nilssen
    Ansvarlig hos kunde
  • Vivian Ramfjord
    Motion Design