Alpinfamilien

Sendt inn av
TRY
Kunde
Telenor
Medieplassering
Utendørs: trikk/t-bane, adshel, digital adshel,
Oppgaven var å lansere Telenors nye ungdomsabonnement, U21, og samtidig ta i bruk deres sponsorat av alpinlandslaget. Selv om alle elsker reklame med kjendiser som anbefaler produkter de aldri har prøvd, ønsket vi å gi det hele en litt mindre selvhøytidelig vri. Alpingutta reiser og bor sammen store deler av året og blir som en litt rar familie. I tillegg er Henrik Kristoffersen under 21 år og kunne hatt abonnementet. Med bakgrunn i denne innsikten lot vi oss inspirere av internettfenomenet awkward family photos og inviterte gutta til familiefotografering. Kunden likte idéen så godt at det som begynte som en webbannerbrief også ble å se over hele byen utendørs. Adshel, digitale adshel, diverse formater innvendig og utvendig på kollektivtrafikk.

Bidragsytere

  • Thea Charlotte Emanuelsen
    Art Director
  • Aleksander Erichsen
    Art Director
  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Ulla Hennum Birkrem
    Prosjektleder
  • Eirik Huse
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Thorsen
    Annet (må beskrives)
  • Gro Haugen
    Ansvarlig hos kunde
  • Morten Borgestad
    Fotograf
  • Dan Westin
    Grafisk Design
  • Joacim Sjöberg
    Grafisk Design
  • Jørgen Ødegaarden
    Grafisk Design
  • Astrid Maria Sætren
    Scenograf
  • Christina Ledang
    Stylist
  • Anti Media
    Produksjonsbyrå
  • Andreas Braaten
    Producer
  • Niels Windfeldt
    Regissør