Audi quattro coaster

Sendt inn av
T/A POL
Kunde
Audi
Medieplassering
TV2, Youtube
Med utviklingen av appen quattro coaster, kunne vi aktivere Audi kunden på en måte ingen hadde gjort før. Apples iOS 11 oppdatering gjorde at vi kunne utnytte kameraet i telefonen til å avlese triggerpunkter, plassert inne i en TV reklame. Løsningen krevde utvikling av en helt ny teknologi, som tillot Tv-seere å"hente" bilen direkte ut TV reklamen. På slutten av reklamefilmen kjører bilen rett gjennom TV-skjermen, slik at man kunne leke videre med bilen i sin egen stue. AR teknologien sørget for at man kunne bygge veien videre, og prøvekjøre en valgfri Audi quattro. I stedet for 45 sekunders oppmerksomhet i reklamefilmen, engasjerte vi folk i opp til 30 minutter. Over 50.000 personer lastet ned appen, og den nådde topp 5 i AppStore. NB. Appen virker fremdeles, men kampanjen er avsluttet. Den er derfor ikke optimalisert for nyeste iOS. Derfor kan man oppleve enkelte bugs. Søk Audi AR i AppStore. Triggerpunktene i reklamefilmen ligger rett før sluttplakaten. De som ser filmen uten app ser en vanlig TV reklame, de som ser med, opplever at bilen bryter gjennom skjermen.

Bidragsytere

  • Christoffer von Reis
    Regissør
  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • DVA Studios
    Produksjonsbyrå
  • Ole Jakob Bø Skattum
    Grafisk Design
  • Emma Gyllenbreider
    Prosjektleder
  • Kjetil botten-Skogly
    Konsulent