Austmann – oppdagelseslyst på boks

40380 6ebfe original
40383 4f5b3 original
40386 466ad original
40389 5a4c3 original
40395 54dc5 original
40935 4d604 original
43854 b19a6 original
Sendt inn av
HK Reklamebyrå
Kunde
Austmann Bryggeri
Austmenn var norske handelsmenn og oppdagelsesreisende på 900-tallet. Da de kom hjem fra reisene, begeistret og skremte de sine familier med eventyrlige historier fra fremmede farvann. Disse historiene er inspirasjonen bak Austmann Bryggeris reprofilering på boks. På de nye boksene møter du kraken, havfruer, sasquatch, sjamaner, fjelldverger, ildfugler og mange flere… Hvert øl med hver sin mytiske historie, som en visuell parallell til motet og utforskerlysten som i dag driver Austmann til å skape noen av Norges beste øl. Hovedprinsippene bak redesignet var å: 1) Fortelle historien om Austmann: Mot og oppdagertrang gjennom fantastiske, mytiske illustrasjoner – for å bygge hylletrykk og merkevare. 2) Introdusere en røffere og mer oppdatert bruk av typografi – for å fange oppmerksomhet og interesse hos et stadig yngre og mer kresent ølpublikum. 3) Bygge en tydeligere avsenderidentitet på tvers av øltypene – for å synliggjøre kvalitetsbryggeriet Austmann på tvers av alle produkter.

Bidragsytere

  • Siri Selnæs
    Grafisk Design
  • Arne Morten Rolseth
    Tekstforfatter
  • Emil Khoury
    Illustrasjon
  • Arne Skeie
    Illustrasjon
  • Aasmund Hegglid Reitan
    Art Director
  • Kjell Karlsen
    AD-assistent
  • Monica Bjøringsøy
    Prosjektleder
  • Olav Svartøien
    Konsulent