Banking the Norwegian Way

Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
Bakgrunn: DNB har bred erfaring innenfor industrier hvor Norge og banken har hatt et tett forhold opp gjennom historien. Til tross for at Norge er et lite land, er vi store innenfor flere globale industrier. Det gjør at DNB har en unik erfaring og førstehåndskunnskap innenfor på flere områder – og kan tilby eksepsjonell ekspertise og unik innsikt. Kampanjeidé: I kampanjen ønsket vi å vise at DNB har spesialkompetanse innenfor mange ulike industrier, men at de først og fremst er god på bank. Kampanjen skulle først og fremst kjøres som boards på flyplasser i de viktigste markedene verden over. Execution: Flyplassreklame er nærmest en generisk kategori visuelt sett. Det er gjerne big business som snakker; stock foto av plattformer, telecom, satelitter, bank. Art deco-stilen ville skille oss ut i et slikt miljø. Stilen utstråler eleganse, og assosieres med framskritt. Samtidig tilfører den et historisk sus (gir inntrykk av at DNB har vært lenge med i gamet).

Bidragsytere

  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Preben Moan
    Art Director
  • Arne Eggen
    Konsulent
  • Camilla von Borcke
    Prosjektleder
  • Nils Ivar Jacobsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Terje Johnsen
    Grafisk Design
  • Rune Markhus
    Illustrasjon