Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
UTFORDRING:
BARE Øl fra Grans ble skapt ut fra et behov om å tilby forbruker et virkelig billig øl, som enkelt og greit ”bare var en god øl” – uten overflødig pynt og kategoridekor. Opp gjennom årene har designet utviklet seg og adoptert kategorispråket fra konkurrentene. Resultatet var at merkevaren designet seg ut av egen posisjon og rolle i markedet. Merkevaren utviklet seg ikke i en ønsket retning og tapte markedsandeler.
LØSNING:
FRANK fikk i oppdrag å ta merkevaren tilbake til ønsket posisjon. Bare en skikkelig god øl, - enkelt og greit.
BARE ble fristilt som en egen selvstendig merkevare fra Grans, for å gi merket økt konkurransekraft utenfor Grans-paraplyen.
BARE fremstår enklere enn noen gang, med en tydelig forenklet visuell kommunikasjon som reflekterer ønskede assosiasjoner knyttet til merkevaren; Bare en skikkelig god øl, - enkelt og greit.
Det nye designet har økt oppmerksomheten til produktene i butikk og styrket merkevarens posisjon i Rema 1000 som et av deres største merkevarer i kategorien i et meget kompetativt marked.
Suksessen har aktualisert utviklingen av merkevaren, også utover egen kategori og inn i beslektede kategorier.