Barn har det bedre i barnehagen

Sendt inn av
U Oslo
Kunde
PBL (Private Barnehagers Landsforbund)
En synliggjøring av at full barnehagedekning er viktig, først og fremst for barna, men også for foreldre og samfunnet forøvrig. Et poeng som har blitt ytterligere aktualisert under pandemien. Å etablere PBL som en aktør som snakker barna og barnehagenes sak, og som et slags positivt tilsvar til den negative retorikken som venstresiden utsatte privat barnehagesektor for gjennom valgkampen. Det er først gang PBL som interesse- og arbeidsgiverorganisasjon lager en riksdekkende kampanje. Halvparten av norske barn går i en privat barnehage, og tusenvis av barnehageansatte utfører hver dag en viktig samfunnsoppgave. Det var forøvrig et strategisk valg at vi ikke skulle svare direkte på angrepene (velferdsprofitører osv), men heller fokusere på det barnehagene og de barnehageansatte leverer, som er full barnehagedekning, mangfold og mulighet for foreldrene å velge. Sammen med de offentlige og kommunale barnehagene, til det beste for barna.

Bidragsytere

  • U Oslo
    Strategi, idéer, tekst, art direction og gjennomføring / produksjon
  • Glenn Røkeberg
    Fotograf
  • This is Made
    3D og retusj foto
  • Terje Johansen og Øyvind Paulsen
    Medansvarlig strategi, kundeansvarlig
  • Anne Lindboe og Aurora Dyrnes
    Ansvarlig hos kunde
  • Stian Lyberg
    PR