Bikeshop visuell identitet

Egg Pg VYE Bikeshop 02 4
Egg Pg VYE Bikeshop 05
Egg Pg VYE Bikeshop 03
Egg Pg VYE Bikeshop 6
Egg Pg VYE Bikeshop 7
Egg Pg VYE Bikeshop 8
Sendt inn av
ANTI
Kunde
Bikeshop.no
Visuell identitet for norges største spesialistbutikk for syklister, Bikeshop. Oppgaven var å skape en distinkt og levende identitet som gav helhet til merkevaren både på digitale og fysiske flater for butikk. <br /><br />Konseptet tar utgangspunkt i det store utvalget av produkter. Det skal gi assosiasjon til en frihet om å velge sin egen vei. Konseptet for den nye visuelle identiteten er basert på nemlig dette. For å visualisere dette mulighetsrommet og "valgfriheten", er det integrert ulike veier som hovedgrep i logoen. Disse ulike veiene forteller oss at uansett om man er i byen, på en landevei eller på en fjellsti, kan Bikeshop tilby deg alt av utstyr. Uansett hvor du skal sykle.<br />Disse veiene danner også “initialene” B og S som fungerer som ikonet til Bikeshop.<br /><br />Løsningen består av enkle virkemidler, men et tydelig typografisk grep som gjør bokstaver om til ulike type veier. Dette gir oss også et mønstersystem som kan brukes på design og kommunikasjonsflater for å forsterke avsenderidentitet. Det vertikale bevegelsesmønsteret er også et viktig verktøy for at identiteten skal oppleves levende. Animasjon av logo og mønster er utviklet for vignetter på film, sosiale medier og nyhetsbrev. En ny nettside ble også utviklet i samtråd med den nye visuelle identiteten.

Bidragsytere

  • Mats Ottdal
    Kreativ Leder
  • Kjell Ekhorn
    Kreativ Leder
  • Martine Hage
    Designer
  • Kenneth Pedersen
    Prosjektleder