Bilvelgeren

23233 a4454 original
23236 9bef0 original
Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
Medieplassering
mobil kampanjeside dnb.no, eDM til egne kunder, dnb.no
Vi skulle styrke DNB sin posisjon som en hjelpsom og relevant bank for deg som skal kjøpe en bruktbil. Å kjøpe bil kan være en utfordring, spesielt hvis man skal kjøpe bruktbil av en privatperson. Det første vi lurer på er: Hvilken bil har jeg råd til å kjøpe? Også er det alt annet du like raskt begynner å lure på. Hva bør jeg sjekke? Hvordan går jeg frem når jeg skal kjøpe bruktbil? Hva med garantier, utstyr, avgifter osv. Behovet for informasjon er stort, men det kan være vanskelig å få oversikt over alt man trenger å vite fordi informasjonen er spredt på mange ulike steder. DNB manglet en god landingsside for bil. En side som kunne være til nytte for kunder, spesielt på utkikk etter en bruktbil. Dette førte til tap av leads og salg, både på lån og forsikring. Med dette som bakteppe kom ideen om Bilvelgeren. En kilde til inspirasjon (let og finn en bil du har råd til), tips og gode råd for deg som skal kjøpe bruktbil og konvertering / salg (skaff deg lånet og forsikring her og nå). Effekt: I kampanjeperioden på 2,5 uker kom det inn 52% flere billån-søknader på nett enn tilsvarende periode året før. Kampanjemålet var en økning på 10%. Antall pristilbud på bilforsikring steg med 40%, kampanjemålet var også her en økning på 10%. Uke to av kampanjen var «all time high» for DNB i forhold til antall billånssøknader på nett på en uke. ”Vi har aldri fått flere billånssøknader, verken på mobil, innlogget eller på åpne sider.” Antall mobilsøknader i kampanjeperioden var dobbelt så høyt som gjennomsnittet i 2015 før kampanjen startet.

Bidragsytere

  • Kaya Yssen Try
    Tekstforfatter
  • Freddy Blomberg
    Art Director
  • Arne Eggen
    Konsulent
  • Ingrid Ohr Linjordet
    Prosjektleder
  • Erik Winn
    Grafisk Design
  • Joacim Sjöberg
    Grafisk Design
  • Linda Tillier
    Prosjektleder
  • Anders Stalheim Øfsdahl
    Webutvikling
  • Marius Nettum
    Webutvikling
  • Thomas Sømoen
    Webutvikling