Birkebeinerittet - Think Blue

Sendt inn av
TRY
Kunde
Harald A. Møller/ Volkswagen
Medieplassering
Birkebeinerittet (annonser i bla VG og DN)
Volkswagen har en årrekke vårt hovedsponsor for Birkebeineren. Og hvert år brukes anledning til å vise frem nye biler, og snakke om miljøteknologien BlueMotion, og kampanjen Think Blue. I fjorårets sykkelritt bestemte vi oss for å utnytte sponsoratet på en ny måte. Vi spesiallaget en sykkel hvor admimistrerende direktør skulle sykle rittet med en medhjelper, på en tandem. Tandemsykkelen ble designet og håndlaget. Selve rammen er bygget opp av teksten Think Blue, og fungerer som en rullende reklameplakat. Responsen fra deltagere og publikum var overveldnde, og Volkswagen opplevde et mye større engasjement enn tidligere år, for deres miljøteknologi. En liten sykkel kan tydeligvis gjøre mer, enn en stor messestand med biler. -Det skal jo sies at dette er en målgruppe med en sykkelinteresse langt utover det normale.

Bidragsytere

  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • Morten Polmar
    Konsulent
  • Cathrine Wennersten
    Prosjektleder
  • Thomas Bråten
    AD-assistent
  • Tore B. Eggen
    Ansvarlig hos kunde
  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Nina Baardseth
    Annet (må beskrives)
  • Atle Stubberud
    Annet (må beskrives)