Bli med på julens varmeste dugnad

Sendt inn av
LOS & CO AS
Kunde
Frelsesarmeen
Året 2022 er et kriseår hvor mange sliter som følge av økte kostnader, renter og energipriser. På grunn av dette har folk blitt mer opptatt av seg selv, enn fellesskapet, ifølge en stor undersøkelse. I dette klimaet skulle Frelsesarmeen gjennomføre Julegryta 2022 - innsamlingsaksjonen som har gått siden 1901. Kampanjeideen bygde på det følgende: Før så man hvem som var fattig. Sånn er det ikke i dag. Det kan like godt være naboen din eller kollegaen din. Vi ville derfor lage en kampanje for Frelsesarmeens julegryte som satte søkelyset på at fattigdom er et stadig økende problem i samfunnet - uten at det blir for trist. Kommunikasjonsresultatene er eksepsjonelle. Hovedfilmen i Årets varmeste dugnad er den best likte julefilmen og reklamefilmen i 2022. Reklameoppmerksomheten totalt for kampanjen er på 63 % og avsender-identiteten er på hele 85 %. Vi scorer langt over benchmark på samtlige parameter. Disse resultatene har bidratt til en penetrasjon på 40 % blant nye givere. Det har resultert i et historisk godt resultat for Julegryta. Vi har samlet inn hele 82 000 000,-. Hele 133 % over det historiske snittet og over 50% over snittet for de to foregående pandemi-årene.

Bidragsytere

  • Ragnar Roksvåg
    Kreatør
  • Charlotte Bakken
    Kreatør
  • Ingunn Dyrrdal Kristensen
    Kundeansvarlig
  • Jan Christian Fosseidbråten
    Rådgiver
  • Adelheid Brigitte Sæther
    Marked og innsamlingssjef
  • Aubrey Joyce
    Regi
  • Lasse Nyhaugen
    Executive Producer
  • Miriam Pedersen Eeg
    Produsent
  • Hanne Knudsen Skodbo
    Prosjektleder