Blossa 22

Ow Lg Lzbg blossa22 01
Ow Lg Lzbg blossa22 02
Ow Lg Lzbg blossa22 03
Ow Lg Lzbg blossa22 04
Sendt inn av
SDG – SCANDINAVIAN DESIGN GROUP
Kunde
Altia
Bakgrunn og konsept Blossa er en svensk vinbasert gløgg som lanserer ny smak hver sesong. Blossa 22 er inspirert av fargerike New Orleans; byen som byr på sterke smaker. I det franske kvarteret ligger livlige Bourbon Street med Pat O’ Brien’s – baren som under andre verdenskrig oppfant den berømte Hurricane-drinken. Folk nyter den mens de rusler dansende nedover Bourbon Street. Løsningen Illustrasjonen henter uttrykk og innhold fra jazz-bandene i Bourbon Street. Jazz bærer pakningsdesignet. Flasken har detaljer med assosiasjoner til New Orleans: •Alligatoren •Fleur-di-lis-symbolene: New Orleans’ flagg har tre, som på baksiden av flasken •City of New Orleans Seal: Seglet har fem store stjerner; det samme som i illustrasjonen •Pianoet mellom tekst og illustrasjonene er tegnet slik at når du heller gløggen vil du interagere med tangentene Fargene er forankret i Mardi Gras – der lilla representerer rettferdighet og gul representerer makt. Flaskens farge og de spisse røde detaljene representerer smaken (Cajun, Gumbo, Hurricane-drinken, røk). Tallet 22 er forgylt i det nærmeste vi kommer brass-instrumenter. Tallet er en viktig identitetsmarkør for Blossa. I år henter det inspirasjon fra den originale logoen til Hurricane-oppfinneren og hvert 2-tall er unikt. Korken er inspirert av treverket vi finner på stedsskiltene i New Orleans.

Bidragsytere

  • Nicklas Haslestad
    Kreativ leder/Designer
  • Thomas Ramskjell Larsen
    Kreativ leder/Designer
  • Petter Tangen
    Designer
  • Hilde Bjerkan
    Prosjektleder